گفتگوی قباد طالبانی با سرکنسول روسیه در اربیل دربارۀ روابط اربیل و بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با سرکنسول روسیه در اربیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش کردپرس به نقل از رادیو نوا قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان روز سه شنبه ۲۳ ۵ ۲۰۲۱ با ماکسیم روبین سرکنسول روسیه در اربیل دیدار و گفتگو کرد در این دیدار دو طرف آخرین اوضاع داخلی اقلیم کردستان و روابط میان اربیل و بغداد را بررسی کردند.

 همچنین در دیدار میان نخست معاون نخست وزیر اقلیم کردستان و سرکنسول روسیه در اربیل درباره اوضاع داخلی اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر شد و دو طرف توافق داشتند که لازم است جریان های سیاسی اقلیم کردستان اختلافات خود را از طریق گفتگو حل کنند و اجازه ندهند اختلافات آنان بر روی معیشت شهروندان کرد تاثیر بگذارد.

در بخش دیگری از دیدار مذکور روابط میان اربیل و بغداد موضوع گفتگو بود و در آن، قباد طالبانی اشاره کرد که بغداد عمق استراتژیک اقلیم کردستان است و تمام تلاش آنان این است که اختلافات به شیوه ریشه ای و بر اساس قانون اساسی حل و فصل شوند به گونه ای که منافع هر دو طرف در آن تامین شود.

 طالبانی همچنین گفت پس از چندین سال اختلاف و روابط ناپایدار، شهروندان عراق و اقلیم کردستان نیازمند آن هستند که به آرامش و ثبات دست یابند تا بتوانند وضعیت خدمات رفاهی و اجتماعی را بهبود بخشند و کار مشترک برای توسعه اقتصادی را پیش ببرند.

کد خبر 2756069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha