دانش آموز کردستانی نماینده ایران در رقابت های Brain Bee ۲۰۲۳ آمریکا شد

«کیمیا احمدی» رتبه نخست مسابقات «Brain Bee » را کسب کرد و نماینده ایران در رقابت های Brain Bee ۲۰۲۳ (دانش مغز) آمریکا شد.

به گزارش کرد پرس، دومین مرحله از نهمین دوره مسابقات ملی دانش مغز، در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و در این مرحله از آزمون ۵۳ دانش آموز از ۱۵ استان به صورت حضوری و در آیتم هایی به زبان انگلیسی و عملی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز Brain Bee یک رقابت دانش آموزی در سطح جهانی در حوزه علوم اعصاب است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با دانش علوم شناختی در سطح کشورها را فراهم می کند.

این مسابقات سالانه در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۵۰ کشور دنیا برگزار می شود و برگزیدگان، هر ساله در یک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

هدف از برگزاری مسابقه بین المللی دانش آموزی دانش مغز ترغیب دانش آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن، پرورش استعدادهای جوان،  استفاده از ایده های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب است.

مسابقات ملی دانش آموزی «دانش مغزBrain Bee » در ایران هر ساله با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می شود.

در مرحله اول این مسابقه، ۲۳۰۰ دانش آموز از بیش بیست استان کشور در چهاردهم بهمن ماه جاری به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۵۳ دانش آموز برتر از ۱۵ استان کشور به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

در پایان این رقابت کیمیا احمدی از شهر سنندج، رتبه نخست این رقابت ها را به خود اختصاص داد و نماینده ایران برای رقابت های ۲۰۲۳ کشور آمریکا – واشنگتن شد.

کد خبر 2755983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha