کنار گذاشتن کردها شرط نامزد ملی گرایان ترک برای حمایت از قلیچداراوغلو

سرویس جهان- سینان اوغان، نامزد ملی گرایان ترک در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، شرط حمایت پایگاه رای خود از کمال قلیچداراوغلو، در دور دوم انتخابات را عدم همراهی نامزد اپوزیسیون با حزب کردگرای دموکراتیک خلقها عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور مستقر ترکیه، در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته این کشور با کسب 49 درصد آراء در صدر ایستاد اما بر اساس آخرین نتایج نتوانسته بیش از 50 درصد آراء را به دست آورد. بنابراین، او در دور دوم انتخابات باید با کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون که 45 درصد آراء را کسب کرد و کردهای ترکیه نیز از او حمایت کردند، رقابت کند.

 اما سینان اوغان، نامزد ملی گرایان ترک در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با کسب بیش از 5 درصد آراء سوم شد تا در مرحله بعدی پایگاه رای او در انتخاب رئیس جمهور جدید ترکیه نقش مهمی ایفا کند.

 او برای حمایت از کمال قلیچداراوغلو تمایل نشان داده است اما در مصاحبه با نشریه اشپیگل آلمان و خبرگزاری رویترز خط قرمز خود را همراهی و امتیاز دادن قلیچداراوغلو به کردها عنوان کرد که منظور او حزب کردگرای دموکراتیک خلقهاست.

اوغان در این مصاحبه ها تاکید کرد که تنها در صورتی از قلیچداراوغلو حمایت می کند که او قول دهد هیچ امتیازی به حزب کردگرای دموکراتیک خلقها نداده و این حزب را از ورود به سیستم سیاسی و حکومتی منع کند.

 او تاکید کرد مقابله با تروریسم و بازگردادن آوارگان سوریه به کشورشان از جمله شروط او برای حمایت از دو نامزد پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است.

کد خبر 2755748