خروج ۲۸۰۰ صنف آلاینده با ساخت شهرک صنعتی و نمایشگاهی مریوان

فرماندار شهرستان مریوان گفت: ساخت پروژه شهرک صنوف مزاحم و شهرک اتومبیل شهرستان مریوان، خروج بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ صنف آلاینده و مزاحم و ایجاد شغل برای بیش از ۱۰ هزار نفر را به ارمغان می آورد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی در مراسم کلنگ زنی پروژه ساخت شهرک صنعتی و نمایشگاهی مریوان، گفت: مزایای اجرای این پروژه ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم، کاهش ترافیک شهری، ایجاد بالغ بر ۲ هزار فرصت جدید شغلی، مالک شدن مستاجرین این صنوف و کاهش چشمگیر اجاره شهری است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم باتوجه به شعار سال ساخت این شهرک ها باعث رشد تولید و ایجاد شغل در بین جوانان شود، افزود: جامعه هدف این پروژه شامل مشاغل مختلفی است واین امر موجب می شود که ایجاد این شهرک در راستای توسعه شهری و ساماندهی و پایش صنوف مزاحم تاثیر گذار باشد.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: خروج بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ صنف آلاینده و مزاحم و ایجاد شغل برای بیش از ۱۰ هزار نفر از دستاوردهای این پروژه است.

احمدی با اشاره به اینکه سرمایه این پروژه توسط بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات بانکی تامین شده است، ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان جهت خرید زمین و طبق کارشناسی به عمل آمده جهت ساخت۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی یادآور شد: در فاز اول پروژه قرار است ۱۰ هکتار جهت استقرار صنوف آلاینده و مزاحم در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان مریوان با تقدیر از تیم سرمایه گذاران این پروژه و اشاره به اینکه این اقدام زمینه ساز اشتغال جوانان در ظرفیت های خالی شده و جدید شهرستان است، بیان کرد: انتظار داریم کارها طبق توافق صورت گرفته انجام شود و تمام مغازه ها در اختیار صنوف مختلف قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه مدت انجام این پروژه در فاز نخست ۱۸ ماه و در فاز نهایی آن ۲۴ ماه درنظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با رفع موانع و تعامل بین دستگاههای متولی امر، اجرای این پروژه با سرعت انجام گیرد.

کد خبر 2755670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha