جنبش میهنی کرد اثبات کرد که حقارت و ظلم و ستم را نمی‌پذیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ روز پنجشنبه ۲۰۲۳/۵/۱۱ مراسم افتتاحیه موزه ملی بارزانی با سرپرستی مسعود بارزانی و با حضور رئیس جمهور و نخست وزیر عراق و نماینده سازمان ملل متحد و نمایندگان کشورهای دیگر در عراق و اقلیم کردستان آغاز شد .دراین مراسم نخست وزیر عراق سخنانی ایراد کرد.

متن سخنرانی محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق بدین شرح است:
به نام خدا بزرگ و مهربان
حضار محترم
درود خدا بر شما باد
امروز بر روی سرزمینی ایستاده‌ایم که تاریخ ملت کرد را به خود دیده است تاریخی که در طول زمان دربرابر ظلم و ستم قرار گرفته و در رودرویی با دیکتاتوری تعداد زیادی قربانی داده است تا صفحه‌ای بزرگ و تاریخی از تلاشهای بخصوص ملت کرد و همه مردم عراق  ثبت کند.
اقلیم کردستان فداکاریها و قربانی‌دادنهای کرد و عرب و جریان دیگر عراقی را بطور کامل به خود دیده است.زمانی که جنبش میهنی کرد با همه عناوینش در رویارویی با دیکتاتوری و ستم و رژیم بعث عراق  و جنایتهایش قرار گرفت این را اثبات کرد که عراق با همه گروهها و جریانهایش حقارت و ظلم و ستم را نمی‌پذیرد. ملت کرد با برادرهایشان در دیگر جریانات عراقی دردل این کوهستان‌های سربلند برای چندین دهه در دوران گذشته در مقابل ظلم وستم قرار گرفته‌ است تا پیروزی‌های تاریخی کسب کند. فداکاریهای ما فقط به امروز ختم نمی‌شوند بلکه در دهه‌های گذشته در سطوح مذاهب و نسل‌های عراقی وجود داشته‌اند.
یکی از این مردانی که امروز صفحه‌ای جدید را به نام بزرگ او ورق میزنیم  یک مقام میهنی و تاریخی است  زنده یاد جناب آقای مصطفی بارزانی که زندگی خود را در راه مسئله کرد فدا کرد و به یک مسئله عراقی تبدیل شد و از دست ظلم و ستم نجات پیدا کرد.
امروزبرگزاری این مراسم وفای به عهدی نسبت به آنچه که این مرد بزرگ در زندگی خود به ما بخشیده است. از جمله فداکاریهایی که در پیروزی عراق برعلیه ظلم و اشغالگری از خود نشان داده و  در تعیین سرنوشت عراق مشارکت داشت.
 ما باید در ذهن خود تصویری جامع از این مردان بخشنده و مواضع اساسی اثبات شده آنها را برای نسل‌های آینده خود انتقال دهیم.    
آقایان و خانم‌ها
ملت کرد و ما ملت عراق تعداد زیادی شهید داده‌ایم تا کشوری پایه گذاری کنیم که آزادی و عدالت در آن توسعه یابد و هموطنان با عزت و سربلندی در آن زندگی کنند آنها در این راستا جانفشانی کرده‌اند این مسئولیت بزرگی را برای ما ایجاد  می‌کند برای اینکه همه مردم عراق در سلامت و آزادی زندگی کنند ما این مسئولیت را می‌پذیریم و نسبت به میثاق شهیدان وفادار خواهیم بود و پیامی را که به ما رسانده‌اند برای پیشبرد رفاه و خوشبختی به آیندگان انتقال می‌دهیم. و تفاوتی میان حال و گذشته بوجود می‌آوریم و دولتی پایه‌گذاری کنیم که خدمتگزار همه هموطنان باشد.
ازخداوند منان می خواهیم که از ما و برادران ما در اقلیم کردستان راضی باشد چون کسب رضایت مردم کار ساده‌ای نیست بلکه امر سنگین و مسئولیتی بزرگ است. آنها از ما هیچ انتظاری بجز سازندگی و بنیاد نهادن ندارند این امر باعث می‌شود تا همراه با همه عراق اقلیم کردستان را هم درآغوش بگیریم.
ما سابقه فعالیت دولت را از ابتدای تشکیل دولت ثبت کرده‌ایم و برنامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که به وعده‌های خود عمل کنیم و درزمینه حل موضوعات مرتبط با مردم فعالانه عمل کنیم. با حساسیت خاص فعالیتهای خود را پیش می‌بریم تا درروند انجام فعالیت خود اشتباهی از ما سر نزند.
از همینجا به آقای مسعود بارزانی درود میفرستم  که ادامه دهنده راه (فداکاریهای) ملا مصطفی بارزانی شده است، ما معتقدیم که ایشان نقش بزرگ و مهمی در سازندگی دارند و پشتوانه‌ محکمی در پروسه سیاسی عراق جدید محسوب می‌شود.
درود و سلام به همه شهیدان جنبش کرد و شهیدان عراقی و رحمت خدا به همه مردم عراق و مردان وطن پرست

کد خبر 2755562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha