هشدار شرکتهای نفتی خارجی به اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- شرکتهای نفتی خارجی به دولت اقلیم کردستان عراق هشدار دادند تنها در صورت ازسرگیری صادرات نفت و رفع مشکلات پرداخت دستمزد حاضر به فعالیت کامل در این منطقه هستند.

به گزارش کردپرس، صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از دو ماه پیش متوقف شده است. شرکتهای نفتی خارجی فعال در اقلیم کردستان عراق که در روزهای اول مسدود شدن خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه، به ذخیره سازی نفت در تانکرهای ذخیره روی آوردند، با ادامه مسدودی خط لوله نفتی اقلیم کردستان به ترکیه، میزان استخراج نفت را کاهش دادند.

قطع صادرات نفت اقلیم کردستان به دلیل برنده شدن عراق در پرونده شکایت از ترکیه به خاطر صادرات خودسرانه نفت اقلیم کردستان، دولت اقلیم کردستان عراق را از درآمد حاصل از فروش روزانه ۴۵۰۰۰۰ محروم کرده است. اقلیم کردستان در ازای استخراج نفت توسط شرکتهای خارجی به آنها دستمزد پرداخت می کند و قطع صادرات نفت اربیل را با بدهی بیشتری مواجه کرده است.

بر اساس گزارش نشریه انرژی وویس، حداقل چهار شرکت دی ان او، شاماران، جنل انرژی و گولف کی ستون به دولت اقلیم کردستان هشدار داده‌اند تا زمانی که صادرات نفت از سر گرفته نشود و معوقات دستمزد حل نشود سرمایه‌گذاری در بخش نفت اقلیم کردستان را به حداقل رسانده یا فعالیت در این منطقه را تعطیل خواهند کرد.

دی ان او، شاماران و جنل انرژی گفته اند از امروز سطح تولید نفت را بر اساس برنامه سالانه پیش نمی برند و گولف کی ستون هم تهدید کرده که سرمایه‌گذاری در بخش نفت اقلیم کردستان عراق را به نصف کاهش خواهد داد.

کد خبر 2755559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha