برگزاری نشست چهارجانبه وزاری امور خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو

سرویس سوریه - نشست چهارجانبه کشورهای ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روز گذشته در سطح وزرای امور خارجه این کشورها در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

به گزارش کردپرس، روز گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در مسکو دیدار کردند و در بیانیه‌ای مشترک موافقت خود را با تهیه نقشه راهی برای توسعه روابط بین دمشق و آنکارا توسط معاونین خود اعلام کردند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، در بیانیه مشترک وزاری خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه آمده است: «هر چهار وزیر امور خارجه با انتصاب معاون وزرای امور خارجه برای تهیه نقشه راهی برای توسعه روابط ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارت دفاع و اطلاعات چهار کشور موافقت کردند».

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: «وزیران بار دیگر بر وجود فضایی مثبت و سازنده در تبادل نظر طرفین تاکید کردند و بر ادامه روابط در سطوح عالی و گفتگوهای فنی چهارجانبه در آینده توافق کردند.»

در این بیانیه طرفین همچنین خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه برای بازسازی این کشور و کمک به پناهجویان سوری برای بازگشت به وطن خود شدند.

کد خبر 2755543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha