کشورهای غربی همچنان 5 سال دیگر باید منتظر به قدرت رسیدن اپوزیسیون باشند

سرویس ترکیه - روزنامه دیلی صباح با انتشار مقاله ای رسانه های غربی را به حمایت آشکار از اپوزیسیون  و رهبر آن کمال قلیچدار اوغلو متهم کرد.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری دیلی صباح یکی از رسانه های انگلیسی زبان نزدیک به دولت ترکیه، امروز در مقاله ای مدعی گمراه کردن عامدانه افکار عمومی درباره انتخابات ترکیه از سوی رسانه های غربی شد.

ابراهیم کاراتاش در این مقاله عنوان می کند که کارشناسان غربی با وجود اطلاع دقیق از هویت احزاب سیاسی در ترکیه، همچنان بر سفیدنمایی اپوزیسیون این کشور تمرکز دارند زیرا منافع آنها اینگونه می طلبد.

کاراتاش در ابتدای این یادداشت می نویسد که رسانه های غربی با انتشار اخبار سوگیرانه عرصه سیاسی ترکیه را به گونه ای بازتاب می دهند که انگار در این کشور استبداد حاکم است و به احتمال زیاد در انتخابات آتی نیز تقلب خواهد شد.

او با بیان این که انتخابات در ترکیه آزاد است و هر حزبی می تواند در کنار صندوق رای ناظر انتخاباتی داشته باشد، موضوع احتمال تقلب در انتخابات را منتفی می داند.

کاراتاش با یادآوری دهه 1940 به بعد با تحلیل این که CHP به عنوان نامزد اصلی اپوزیسیون  هیچگاه نتوانسته بیش از 5 سال قبضه قدرت را به دست بگیرد، می نویسد: «اپوزیسیون ترکیه به سختی می تواند در انتخابات پیروز شود و حتی اگر پیروز شود، نمی تواند برای مدت طولانی قدرت را حفظ کند. این یک ادعا نیست، بلکه واقعیتی است که از تاریخ تطبیقی حاصل شده است.»

نویسنده مقاله در ادامه با متهم کردن دولت های غربی از قلیچدار اوغلو، همچنین با بیان این که نامزد اپوزیسیون می خواهد یک «کریدور شیعی» بین ایران، سوریه، عراق و لبنان ایجاد کند، به کشورهای غربی هشدار داد که در صورت همکاری دولت دمشق برای بازگشت آوارگان سوری، آنها به دلیل در خطر بودن در کشور خودشان به اروپا هجوم خواند برد و این برای اروپا خطرناک است.

ابراهیم کاراتاش با متهم کردن اپوزیسیون ترکیه به همکاری با HDP به عنوان ارگان سیاسی PKK، و این که پیروزی احتمالی اپوزیسیون امنیت را در این کشور تهدید می کند، هشدار داد: «در صورت پیروزی قلیچداراوغلو، مطمئناً این گروه ها در کشور فعال تر خواهند شد و ارتش را برای مداخله احتمالی تحریک می کنند. بنابراین، آنچه در انتظار ترکیه است نه یک محیط آزاد و دموکراتیک، بلکه سرکوب حامیان دولت فعلی است.»

روزنامه نگار دیلی صباح در پایان با تکرار این موضوع که کشورهای غربی تنها به دنبال منافع خود در انتخابات ترکیه هستند، مدعی احتمال بالای شکست اپوزیسیون و نا امیدی کشور های غربی شد و نوشت: «روند انتخابات نشان می دهد که آنها (کشورهای غربی) ممکن است حداقل پنج سال دیگر منتظر بمانند تا شاهد پیروزی اپوزیسیون باشند.)

کد خبر 2755466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha