منتظر انجام وظایف و تعهدات دولت فدرال هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که وظایف و مسئولیتهای خود را به اجرا رسانده است و منتظر اقدام متقابل دولت فدرال هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن، روز یکشنبه مسرور بازانی با مارک برایسن ریچاردسن سفیر کشور انگلستان در عراق دیدار کرد. در جلسه‌ای که میان آنها تشکیل شد «روزی کیف» سرکنسول انگلستان در اقلیم کردستان حضور داشت و درباره وضعیت داخلی اقلیم کردستان و اهمیت رفع مشکلات اقلیم کردستان گفتگو شد.
مسرور بازانی اشاره کرد پس از انعقاد توافقنامه مربوط به نفت اقلیم کردستان همه تعهدات خود را اجرا کرده است و منتظر اقدام متقابل دولت فدرال هستیم تا به وظایف و تعهدات خود در برابر اقلیم کردستان عمل کند.
سفیر انگلستان حمایت کشورش را برای رفع مشکلات اقلیم کردستان و دولت فدرال بر مبنای قانون و توافق اربیل و بغداد مجددا تکرار کرد.
به گزارش بیانیه پایانی این جلسه دو طرف درباره شرایط اقلیم کردستان و برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر شده اتفاق نظر داشتند.
محور دیگر این جلسه به ضرورت اجرا شدن توافقنامه شنگال اختصاص یافت و دو طرف حمایت خود را از حفظ حقوق همه ایزدیها و گسترش فرهنگ همزیستی صلح‌آمیز میان اقلیتها تکرار کردند.

کد خبر 2755380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha