طراحی بوم گرا و طبیعی گرا در اجرای طرح جامع گردشگری صلوات آباد ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در اجرای طرح جامع گردشگری صلوات آباد طراحی بوم گرا و طبیعی گرا و سازگار با ساختار منطقه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی در جلسه بررسی طرح های گردشگری گردنه صلوات آباد سنندج، گفت: تشکیلات و سازمان اجرایی و همچنین چهارچوب تشکیلاتی این پروژه باید مشخص و نقش سرمایه گذار در این تشکیلات به صورت کامل معین شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در مقیاس ۳ هزار هکتار کار بزرگی است، افزود: قبل از هر کاری باید به واقع بینانه ظرفیت های مختلف استان شامل منابع ملی، نیروی انسانی، ماشین آلات و غیره را بسنجیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید براینکه طراحی بوم گرا و طبیعی گرا و سازگار با ساختار منطقه در اجرای این پروژه گردشگری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ادبیات بومی و مسائل فرهنگی منطقه در اجرای پروژه باید مدنظر مشاور قرار بگیرد.

جنگل کاری ۷۷۶ هکتار از منطقه گردنه صلوات آباد سنندج

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در این جلسه از جنگل کاری ۷۷۶ هکتار از منطقه گردنه صلوات آباد خبر داد و بیان کرد: منطقه صلوات آباد به دلیل مجاورت با شهر سنندج دارای ظرفیت بالقوه ای برای اجرای طرح های تفریحی و گردشگری است.

بهزاد شریفی پور با اشاره به اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد با هدف توسعه فضای سبز در سنندج اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در صلوات آباد وجود دارد با مشارکت دستگاه های اجرایی تعریف و اجرا می شود.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی یک طرح گردشگری در مقیاس ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار در این منطقه تعریف و اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این پروژه اشاره کرد و گفت: مراحل مطالعات پروژه گردشگری صلوات آباد سنندج آغاز شده و در سال گذشته چاله کنی درختکاری در ۲۱۷ هکتار از منطقه صلوات آباد انجام شده است.

شریفی پور افزود: سطحی بالغ بر ۴۸۸ هکتار از این منطقه جز مناطق حفاظت شده است که ورود به آن ممکن نیست و برنامه ای جز تثبیت اراضی آن نداریم.

وی از اجرای ۲۲ سازه آبخیزداری سنگی ملاتی در آبراهه های سیلابی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: اجرای این پروژه می تواند تحول جدی در توسعه و رونق گردشگری را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 2755310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha