قطعی ۱۶ روزه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج/آب سد قشلاق وارد شبکه توزیع می شود

بر اساس اعلام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از فردا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری به مدت ۱۶ روز یعنی تا روز دوم خرداد ماه، سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از مدار خارج و در این مدت تامین آب شرب مورد نیاز این شهر از سد قشلاق صورت می گیرد.

به گزارش کرد پرس، معاون اجرایی سد و نیروگاه آزاد سنندج در نشستی با خبرنگاران که به همین منظور برگزار شد، گفت:  برای تامین آب پایدار سنندج و برخی اصلاحات، به مدت ۱۶ روز، انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج قطع شده و برای تامین آب شرب سنندج از آب سد قشلاق استفاده می شود.

وی اظهار کرد: از خرداد سال گذشته تاکنون ۵۳ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قشلاق و تصفیه خانه سنندج انتقال یافته است و برای اینکه دچار مشکل نشویم، تصمیم گرفتیم در بازه زمانی مشخص (۱۶ روز)، ۴ الکتروپمپ، جایگزین الکتروپمپ های فعلی شود.

معاون اجرایی سد و نیروگاه آزاد سنندج در این رابطه اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این مدت ۴ الکتروپمپ جدید با ظرفیت ۲ هزار لیتر در ثانیه جایگزین ۴ الکتروپمپ با ظرفیت ۸۰۰ لیتر در ثانیه می شود.

مشکلی برای تامین آب شرب سنندج نداریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در این نشست بیان کرد: در حال حاضر حجم آب سد قشلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته و اکنون ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

آرش آریانژاد با بیان اینکه در صورت ارتقا سامانه انتقال آب سد آزاد، ۲.۸ مترمکعب آب در ثانیه انتقال می یابد، ادامه داد: ۷۶ درصد حجم مخزن سد قشلاق پر است و از لحاظ تامین آب مشکلی وجود ندارد.

طعم و بوی آب سد قشلاق به حداقل ممکن خود ر سیده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه ۷۶ درصد سد قشلاق پرشده است و فاصله لایه تا تاج سد ۱۳ متر است، اکنون بهترین زمان برای ارتقا سامانه انتقال آب سد آزاد و اصلاحات است.

محمد فرهاد یادآور شد: هم اکنون آب موجود در سد قشلاق به حداقل میزان خود رسیده ولی همچنان طعم و بو دارد؛ ضمن اینکه چون مردم این مدت به آب شرب باکیفیت سد آزاد عادت کرده اند، قطعا این اصلاحات برایشان خوشایند خواهد بود.

وی افزود: این اصلاحات در راستای افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ و ارتقای وضعیت سامانه است تا در آینده دچار مشکل نشویم.

شماتت شهروندان در ۲ هفته آینده را به جان می خریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: الکتروپمپ های سامانه انتقال سد آزاد از خرداد سال گذشته به طور مرتب کار کرده و احتمال اینکه دچار مشکل شود، وجود دارد و ارتقا ظرفیت پمپ ها هم ضروری است.

کیومرث حبیبی با اشاره به اینکه توسعه باغات پایاب سد آزاد از ۷۰۰ هکتار به هزار و ۲۰۰ افزایش یافته است، ادامه داد: ممکن است در ۲ هفته آینده مورد شماتت مردم قرار گیریم اما آن را به جان خریده چرا که بعد از پایان اصلاحات و ارتقای ظرفیت پمپ ها، آب پایدار تحویل مردم داده خواهد شد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم سنندج، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، مبنی بر احتمال طرح شایعه انتقال آب از سد آزاد به همدان یا زنجان به بهانه افزایش ظرفیت پمپ های سامانه انتقال آب سد آزاد، تاکید کرد تا کنون هیچ برنامه ای برای انتقال آب سد آزاد به همدان یا زنجان، وجود نداشته و نخواهد داشت.

کد خبر 2755300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha