دانشجویان کردستان سخن گفتند و اژه ای خواست که از صدا وسیما پخش شود

سرویس کردستان- یکی از برنامه های سفر رییس قوه قضاییه به کردستان دیدار با دانشجویان در دانشگاه کردستان بود. در این دیدار چند نفر از دانشجویان مطالبات و مطالبی را بیان کردند و محسنی اژه ای از صدا و سیما خواست این سخنان را پخش کنند که مردم هم بشنوند.

به گزارش کرد پرس، یکی از دانشجویان کردستانی با پای شکسته خود را به نشست دانشگاهیان کردستان رساند گفت: سند تحول قوه قضاییه اگر چه اجرایی شده ولی در زمینه کرامت ارباب رجوع هنوز مورد مطالبه است.

دانشجوی دیگری هم‌ که عزیزانش را در سانحه رانندگی از دست داده بود از وضعیت جاده‌های کردستان انتقاد کرد و گفت: توسعه نیافتگی، محرومیت و مدیران ناکارآمد، علت اصلی نارضایتی مردم هستند.

این دانشجوی داغدیده اظهار کرد: برخورد با مفسدان آرامش را در کشور رقم زده و در کردستان هم نیاز به عزمی جدی است.

سبک مدیریت شخصی، حاشیه نشینی و عدم رسیدگی مدیران به اوضاع اقتصادی دیگر مطالبی بود که این دانشجو عنوان کرد.

یکی از اساتید دانشگاه کردستان هم در این آیین نسل سوم دانشگاه ها را در زمینه حل مشکلات جامعه و کارافرینی مسوول دانست.

وی گفت: راه اندازی کلینیک حقوقی در دانشگاه نیازی است که به آن احتیاج داریم تا مسائل حقوقی دانشگاهیان رفع شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: برخی دانشگاه ها علاوه بر این کلینیک، واحدهای حقوقی حمایت از کودکان هم دارند.

یکی دیگر از دانشجویان، کوه‌ خواری و زمین‌خواری در کردستان را مطرح کرد و افزود: این زمین ها متعلق به منابع طبیعی است ولی با استفاده از رانت تغییر کاربری یافته است.

رئیس قوه قضاییه هم بعد از شنیدن سخنان دانشجویان گفت خواسته های دانشجویان و اساتید باید از صدا و سیما پخش شود.معتقدم حرف‌هایی که در این دیدار مطرح شد ارزش زیادی دارند و باید گفته شوند.

وی از همه اساتید و دانشجویان این دانشگاه قدردانی و اضافه کرد: همه این مسائل از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه ها پخش شود چراکه این مباحث بسیار ارزشمند است.

کد خبر 2755219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha