درخواست کمک شهروندان سوری ساکن در سودان از مدیریت خودگردان برای خروج از سودان

سرویس سوریه - شهروندان سوری ساکن در سودان که به علت جنگ داخلی در این کشور گیر افتاده‌اند از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه برای نجات خود از جنگ تقاظای کمک کردند.

به گزارش کردپرس، شهروندان سوری ساکن در سودان که به علت جنگ داخلی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع سودان که وارد سومین هفته خود می‌شود، در این کشور گیر افتاده‌اند از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه برای نجات خود از جنگ تقاظای کمک کردند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، بیش از ۹۰ هزار سوری در سودان زندگی می‌کنند که بیشتر آنها در خارطوم و اطراف رود نیل و کسلا ساکن هستند. از این تعداد بیش از ۲۰۰ خانواده کرد ساکن خارطوم به شهر «اتبرا» واقع در ۳۳۰ کیلومتری شمال خارطوم نقل مکان کرده‌اند.

یکی از شهروندان سوری اهل کوبانی ساکن در خاطوم به نام «خلیل حاج مسلم» که بیش از ده سال است در خارطوم مشغول حفر چاه است و چند روز پیش به دلیل جنگ به شهر اتبرا نقل مکان کرده در گفتگو با آژانس خبری هاوار وضعیت سودان را به عنوان یک فاجعه و تراژدی توصیف کرد و اظهار داشت: « اوضاع روز به روز بدتر می‌شود، همزمان با جنگ، دزدی و غارت گروه‌های مسلح افزایش یافته و این مسائل در وهله اول سوری‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. ده‌ها خانواده سوری که تلاش کردند سودان را ترک کنند در بندر بور سودان واقع در ساحل دریای سرخ گیر افتاده‌اند. خانواده‌ها از کمبود جا و مشکل در تهیه غذا رنج می‌برند.»

خلیل حاج مسلم همچنین اظهار داشت: «اکثر خانواده‌های خارجی در دو هفته گذشته از سودان خارج شده‌اند اما هیچ پاسخ و یا کمکی به شهروندان سوری نشده است.»

خلیل حاج مسلم در ادامه با بیان اینکه دولت دمشق تاکنون اقدامی در خصوص خروج آنها از سودان انجام نداده است از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه خواست تا شهروندان سوری را به زودی از سودان خارج کند.

لازم به ذکر است که مدیریت خودگردان پیشتر کمیته‌ای را برای بازگرداندن سوری‌های اهل مناطق مدیریت خودگردان که در سودان به جای مانده‌اند تشکیل داد.

در بیانیه‌ای که مدیریت خودگردان در ۲۷ آوریل منتشر کرد، آمده است: «وظیفه این کمیته ارائه اطلاعات، مشاوره و ارائه برنامه‌ برای بازگرداندن شهروندان سوری سرگردان در سودان است.»

کد خبر 2755078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha