بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق در خصوص  دیدار  وی با رئیس جمهوری اسلامی ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان –مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهوری عراق  از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد.

 به گزارش کردپرس ، دفتر رئیس جمهوری عراق  دربیانیه ای اعلام کرد که  مراسم استقبال رسمی از دکتر عبداللطیف رشید ، رئیس جمهوری عراق امروز (شنبه)  از سوی آقای  ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ سعد آباد تهران  به عمل آمد .  

 این بیانیه حاکی است که  روسای  جمهوری عراق  و ایران دراین مراسم پس از نواختن سرودهای  ملی دو کشور از گاردتشریفات سان و سپس  رئیس جمهوری عراق  و همتای ایرانی او  نشستی دوجانبه برگزار کردند که در آن به روابط دو کشور همسایه و راه های تقویت آن و توسعه همکاری های مشترک در زمینه های انرژی، منابع آب، محیط زیست، آب و هوا و گردشگری به گونه ای که منافع متقابل را تامین کند، پرداختند و بر  اهمیت هماهنگی و همکاری در خصوص  مورد علاقه مشترک به گونه ای که امنیت و ثبات را در منطقه به طور تقویت کند، تاکید کردند..

براساس این بیانیه ، در این دیدار  همچنین تعدادی از موضوعات مهم بین دو کشور و لزوم  یکسان سازی  تلاش ها به منظور کاهش تنش ها در سطح منطقه ای و بین المللی و همکاری مشترک با هدف  افزایش فرصت های برقراری  صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درپی این دیدار، گفتگوهای  رسمی بین هیئت های عراقی و ایرانی آغاز شد که آقای  عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهوری عراقریاست هیئت کشورش را بر عهده داشت و هیئت  ایرانی نیز به ریاست ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری ایران در این گفتگوها شرکت کرد.

  در این گفتگوها  سازوکارهای بهبود همکاری سازنده بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است که رئیس جمهوری عراق برای انجام  دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران  ،  با همراهی شاناز ابراهیم احمد، بانوی اول عراق  و تعدادی از وزرا، و  مشاوران و مقامات ارشداین  کشور وارد تهران شده است.

کد خبر 2754989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha