اجرای ۹۴ درصد برنامه‌های طرح جهش تولید در اراضی کشاورزی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از ۹۴ درصد برنامه‌های طرح جهش تولید در دیمزارهای استان طی سال زراعی جاری اجرایی شد.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در دهمین جلسه طرح جهش تولید در دیم زارهای کردستان، با اشاره به اینکه این طرح برای سومین سال متوالی اجرا شده است، گفت: اجرای طرح جهش تولید در کردستان به دلیل وجود دیم زارهای مستعد، خاک حاصلخیز و کشاورزی بودن اقتصاد استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: آمارهای هواشناسی در استان، میزان بارندگی بالای سال زراعی جاری را نشان می‌دهد که این عامل زمینه را برای تولید گندم با کمیت بالاتر از سال گذشته فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: امیدواریم مدیران و کارشناسان زراعت استان همپای بهره برداران، ضمن مبارزه با عوامل خسارت‌زای گندم به ویژه علف های هرز و سن، افزون بر افزایش عملکرد کمی محصول، افزایش کیفی آن را نیز در دستور کار قرار دهند.

اسکندری مهمترین موضوع در بحث جهش تولید را آموزش به روز بهره برداران دانست و ادامه داد: آموزش کشاورزان بازوی توانمند تولید در عرصه کشاورزی است که با توجه به تلاش اداره هماهنگی ترویج و ارتباط مستمر کارشناسان سازمان با بهره برداران و تلاش در راستای ارتقا بهره وری، شاهد اثر بخشی این ارتباط در بین کشاورزان و افزایش اگاهی‌های نوین آنها در عرصه های مختلف کشاورزی باشیم.

وی به بحث وام اعطایی به بهره برداران نیز اشاره کرد و یادآور شد: اعطای تسهیلات برای تهیه ادوات طرح جهش تولید از مسائلی است که باید هر چه سریعتر پیگیری شود و بانک‌های عامل نیز همکاری لازم در راستای اعطای آن داشته باشند.

کد خبر 2754934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha