۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
موزه خوشنویسی در سنندج ایجاد می شود

شهردار سنندج از راه اندازی موزه خوشنویسی در سنندج خبر داد و گفت: معتقدیم توسعه و تقویت برنامه های هنری و فرهنگی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد حس تعلق خاطر در شهروندان دارد.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در مراسم افتتاح نمایشگاه خوشنویسی که به مناسبت هفته سنه و با حضور استاندار و جمعی از خوشنویسان در گالری سوره صورت گرفت، گفت: سرمایه های فرهنگی و هنرمندان هر جامعه به نوعی ظرفیت های توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه اجتماعی و اقتصادی آن جامعه را پیش رو دارند.

وی با تاکید بر اینکه رشد، توسعه و ارتقای سرمایه های فرهنگی جامعه را به سمت سامان و پویایی سوق می دهد، افزود: به عنوان شهردار سنندج توجه به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنرمندان را در شهری که عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داده تکلیف می دانیم.

شهردار سنندج اظهار کرد: معتقدیم توسعه و تقویت برنامه های هنری و فرهنگی نقش بسزایی در ایجاد نشاط جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد حس تعلق خاطر در شهروندان دارد و در این راستا هرچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

رشیدی در پاسخ به درخواست رییس انجمن خوشنویسان استان کردستان مبنی بر لزوم توجه مسئولان به ایجاد موزه خوشنویسی در شهر سنندج، بیان کرد: با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته مجوز ایجاد فضاهای فرهنگی را در زمین های تپه شیخ محمدباقر و تایله از اوقاف گرفته ایم تا بتوانیم زمینه رونق هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری را در شهر خلاق موسیقی جهان فراهم سازیم.

وی ادامه داد: حمایت از هنر و هنرمندان را تکلیفی برای خود می دانیم در صورت همکاری ارشاد اسلامی در تامین اعتبارات لازم و همچنین توافق اوقاف با طرح پیشنهادی خانه خوشنویسان آمادگی ایجاد موزه خوشنویسی را در پشت آموزش و پرورش ناحیه ۲ یا تایله سنندج داریم.

شهردار سنندج یادآور شد: اقتصاد هنر باید تقویت شود تا شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیتی های هنری در شهر فرهنگی سنندج باشیم.

رئیس انجمن خوشنویسان استان کردستان نیز در این مراسم گفت: قشر هنرمند در هر جامعه ای به عنوان یک سرمایه بزرگ دارای ارزش و جایگاه خاصی هستند.

امجد افتقار با بیان اینکه حمایت مسئولان و متولیان در هر جامعه ای نقش مهمی در پویایی و تقویت هنر دارد، افزود: شهر با هنر و هنرمندان زیبا می شود در هر جامعه ای که فعالیتهای هنری و فرهنگی وجود داشته باشد آسیب های اجتماعی در آن به حداقل می رسد.

وی اظهار کرد: امیدواریم حضور مسئولان را در این مجامع و برنامه ها بیش از پیش شاهد باشیم، چرا که این حضورها موجب دلگرمی هنرمندان می شود.

رئیس انجمن خوشنویسان استان کردستان خدمت صادقانه را بهترین مولفه برای ماندگاری نام انسان ها دانست و بیان کرد: سنندج شهر فرهنگ، هنر، ادب و اخلاق است از این ظرفیت ها باید به نفع رونق و توسعه شهر بهره گرفت.

افتقار با اشاره به اینکه ظرفیت های مختلف باید در مسیر رونق اقتصادی شهر قرار گیرد، ادامه داد: وزنه سنگین هنرمندان این دیار از ظرفیت های قابل توجه برای رونق گردشگری در شهر خلاق موسیقی جهان است.

وی یادآور شد: ایجاد برخی زیرساخت ها در حوزه هنر می تواند تاثیر بسزایی در جذب توریست و رونق اقتصادی در این شهر داشته باشد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان کردستان با تاکید براینکه ایجاد موزه خوشنویسی از نیازهای اساسی در شهر سنندج است، گفت: در دوره ها و برنامه های مختلف این درخواست را بارها به مسئولان وقت گفته ایم اما خروجی و نتیجه ای حاصل نشد.

افتقار افزود: بزرگترین آثار خوشنویسی به زبان کردی نوشته شده را از اساتید مطرح کشور همچون استاد امیرخانی، استاد کابلی، استاد شیرازی، استاد حسینی و ...جمع آوری کرده ایم اما متاسفانه این مجموعه بی نظیر به جای اینکه در معرض دید عموم قرار گیرد در یک انبار خاک می خورد.

وی خطاب به استاندار کردستان و شهردار سنندج، اظهار کرد: اگر می خواهید نامتان را در فرهنگ و هنر این شهر برای همیشه ماندگار کنید در مسیر ایجاد موزه خوشنویسی گام بردارید.

رئیس انجمن خوشنویسان استان کردستان بیان کرد: ایجاد این ظرفیت می تواند به تقویت انگیزه در فعالیت بیشتر هنرمندان فعال در این عرصه کمک شایانی داشته باشد.

افتقار از شهردار سنندج بابت قول مساعد برای ایجاد موزه خوشنویسی تقدیر کرد و افزود: قطعا این حرکت ماندگاری است که در کارنامه موفقیت های شهردار به ثبت می رسد.

کد خبر 2754931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha