پلمب ٤ داروخانه در آذربایجان غربی/ تعطیلی ٧ کارگاه شیرینی پزی در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- طی بازرسی های انجام گرفته کارشناسان در آذربایجان غربی ٤ داروخانه در سطح استان و ۷ واحد قنادی و کارگاه شیرینی پزی هم در مهاباد پلمب شدند.

به گزارش کردپرس، لعیا صدیق راد در گفت و گوی خبری با اشاره به اجرای مانور ویژه بازرسی از داروخانه‌های استان طی ۲ هفته گذشته گفت: در این مدت ۳۲۳ مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است و در این بازرسی ها، چهار داروخانه به خاطر برخی تخلفات محرز، پلمب شده است.

صدیق راد اضافه کرد: حضور یا عدم حضور مسئول فنی داروخانه، قیمت دارو، چگونگی اتصال به TTAC و رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی از جمله موارد بررسی شده در این مانور بازرسی بوده است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به‌ ضرورت تشدید نظارت و بازرسی در مورد نحوه ارائه خدمات کالاهای سلامت محور خصوصاً اقلام دارویی در داروخانه‌ها مانور بازرسی با مشارکت دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده است.

پلمب ۷ واحد قنادی و کارگاه شیرینی پزی در مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن ماه رمضان ۲۲ نفر بازرس بهداشت محیط و حرفه ای در قالب تیم های دو نفره با همکاری جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، اصناف، اماکن، دامپزشکی جهت بررسی نکات و دستور العمل های بهداشتی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اقامتی، رستورانها، بازارچه ها و پمپ بنزین ها نظارت دارند.

کریم علیزاده آذر افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف در ماه رمضان تاکنون ۷ واحد صنفی شامل ۷ قنادی و کارگاه شیرینی پزی پلمب شده است.

او بیان کرد: از تعداد ۲۴۳۵ مرکزتهیه و توزیع  موجود در شهرستان  در طول ماه رمضان ۲۶۳۴ مورد بازرسی توسط همکاران بازرس بهداشت محیط و گشت مشترک با ادارات جهاد کشاورزی و  صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

علیزاده آذر در پایان درخواست کرد تا شهروندان موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 2754823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha