دولت عراق دستور ارسال ۲۰۰میلیارد پول را به اقلیم صادر کرده است

سرویس عراق واقلیم کردستان _ سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: دستور ارسال ۴۰۰میلیارد دینار به اقلیم کردستان صادر شده اما نصف این مبلغ ارسال می‌گردد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: «باسم عوادی» سخنگوی دولت عراق گفت:«در جلسه روز سه‌شنبه هیئت دولت عراق دستور ارسال ۴۰۰میلیارد دینار پول به اقلیم کردستان صادر شد اما به علت عدم تصویب بودجه و کاهش پول نقدی نصف این مبلغ یعنی ۲۰۰میلیارد دینار در چند روز آینده ارسال می‌گردد. »
این درحالیست که پیشتر قرار بود بغداد تا زمانیکه لایحه قانون بودجه عراق به تصویب می رسد ۴۰۰میلیارد دینار به اقلیم کردستان بفرستد.
اکنون در بغداد کسانی در صدد هستند که سهم اقلیم کردستان را از بودجه کل عراق کاهش دهند. دراین باره «چیا تیمو» نماینده پارتی در پارلمان عراق اعلام کرد: درحال حاضر فضایی ایجاد شده که هر کس برعلیه دولت اقلیم سخن بگوید رای بیشتری در انتخابات بدست می‌آورد ، به همین دلیل سروصدا به پا می‌کنند وگرنه خود آنها هم خوب می‌دانند که سهم اقلیم چقدر است حتی کمتر از حق واقعی ماست، انتطار این را داریم که کسانی بخواهند توافق منعقد شده میان عراق و بغداد را لغو کنند.
براساس نامه‌ی وزارت کشور عراق جمعیت اقلیم کردستان ۱۴% از جمعیت کل عراق را تشکیل می‌دهد ،اما سهم اقلیم از بودجه ۱۲/۶۷% تعیین شده است،به همین دلیل دستکاری این درصد سهم اقلیم عصبانیت نمایندگان کرد را در پی خواهد داشت.

کد خبر 2754766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha