تالاب سولدوز نقده سایت پرنده نگری خواهد شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و با برنامه ریزی های صورت گرفته تالاب سولدوز در آینده دومین سایت پرنده نگری استان خواهد شد.

به گزارش کردپرس، از محیط زیست؛ سعید شهند در جریان بازدید از  پاسگاه محیطبانی شهید حنیفی و دیدار با محیطبانان تالاب سولدوز گفت : ۶ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان نقده در راستای تجهیز و تعمیر پاسگاه محیط بانی تالاب سولدوز تخصیص داده شده است.

او اظهار کرد: پاسگاه محیطبانی شهید حنیفی تالاب سولدوز در راستای ارتقای سطح کنترل و حفاظت از این تالاب دائمی احداث شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده دومین سایت پرنده نگری استان در این تالاب افتتاح خواهد شد.

تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد، به عنوان یکی از تالاب های اقماری دریاچه ارومیه و نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی از تالاب های زیبا و مهم این استان به شمار می رود که با مساحت هزار و ۵۰ هکتار در جنوب دریاچه ارومیه و ۳۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و به عنوان بیست و چهارمین تالاب کشور در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و در نزد پرنده نگرها به بهشت پرندگان مشهور است.

این تالاب که از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران نیز معرفی شده است، به عنوان با ارزش ترین زیستگاه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور محسوب می شود

با افتتاح تالاب سلدوز نقده به عنوان سایت پرنده نگری، آذربایجان غربی صاحب دو سایت در این حوزه خواهد شد.

کد خبر 2754744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha