اختصاص 32 میلیارد ریال به زیرساخت های تالاب بین المللی «کانی‌برازان» مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از اختصاص 32 میلیارد ریال اعتبار جهت آسفالت کردن جاده دسترسی به تالاب بین المللی کانی‌برازان مهاباد و سایر زیر ساخت های توسعه ای خبر داد.

به گزارش کردپرس، فاروق سلیمانی در این باره افزود: آسفالت ۶ کیلومتر مسیر دسترسی در کنار برق رسانی به تالاب و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از موارد مصوب این جلسه برای این تالاب بین المللی است.

او تاکید کرد: انجام این اقدامات گام مثبت و موثری در راستای جذب و حضور گردشگر و دوستداران طبیعت در این تالاب خواهد بود. 

در همین راستا استاندار آذربایجان غربی نیز در بازدید از این تالاب گفت: منابع مالی مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در تالاب بین المللی کانی برازان تامین می‌شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: برق رسانی و تامین برق پایدار و همچنین آسفالت جاده دسترسی برای تالاب کانی برازان در دستور کار قرار گرفته و منابع آن نیز تامین خواهد شد.

او ادامه داد: در صورت مهیاشدن امکانات و خدمات برای گردشگران به ویژه در فصل های زمستان و بهار که تالاب «کانی برازان» میزبان پرنده های مهاجر و بومی است، بر تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری افزوده می شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌های گردشگری و مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ و نگهداری تالاب یکی از اولویت‌های برنامه جامع مدیریت تالاب کانی برازان است که برای تحقق آن برنامه ریزی شده است.

معتمدیان با بیان وضعیت تالاب های حوزه دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار هستند، گفت: سال گذشته حق آبه های تالاب های حوزه اقماری دریاچه به صورت کامل از منابع مختلف تامین شد و تلاش می کنیم هر سال سهم حق آبه تالاب ها در راستای حفظ محیط زیست را تامین کنیم.

او اضافه کرد: بر همین اساس هم اکنون بالغ بر ۱۰ ها هزار پرنده از گونه های مختلف در تالاب های سطح استان مستقر و زیست می کنند.

تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد، به عنوان یکی از تالاب های اقماری دریاچه ارومیه و نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی از تالاب های زیبا و مهم این استان به شمار می رود که با مساحت هزار و ۵۰ هکتار در جنوب دریاچه ارومیه و ۳۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و به عنوان بیست و چهارمین تالاب کشور در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و در نزد پرنده نگرها به بهشت پرندگان مشهور است.

این تالاب که از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران نیز معرفی شده است، به عنوان با ارزش ترین زیستگاه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور محسوب می شود/.

کد خبر 2753779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha