حجم پرشدگی مخازن سدهای آذربایجان غربی به ۶۴ درصد رسید

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: ۶۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان نسبت به حجم نرمال پر است.

به گزارش کردپرس، مجید رستگاری با اشاره به حجم آب در مخازن سدهای استان افزود: در حال حاضر ۱۲۴۲ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای استان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۶۰ میلیون مترمکعب بود.

رستگاری گفت: بیشترین حجم آب در بین سدهای استان را به ترتیب مربوط به سد بوکان با ۷۰۰ میلیون مترمکعب، مهاباد با ۱۴۴ میلیون مترمکعب و سد آغ چای با ۱۰۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

او با اشاره به وضعیت بارشهای استان طی سال جاری نیز اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری، ۲۵۴۰۷ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته رشد ۸.۸ درصدی را شاهدهستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ادامه داد: میزان بارش ثبت شده طی سال آبی جاری در حوضه دریاچه ارومیه: ۲۶۸.۷میلیمتر، در حوضه ارس: ۱۳۶ میلیمتر و در حوضه زاب: ۶٠۴.۶ میلیمتر است که شاهد افزایش بارشها در هر سه حوضه آبی هستیم.

او همچنین با اشاره به بارشهای ثبت شده طی فروردین ماه سال جاری نیز افزود: از ابتدای ماه جاری ۶۹.۲ میلیمتر مجموع بارشهای ثبت شده در استان است که این میزان در ماه مشابه سال آبی گذشته ۱۶ میلیمتر بود.

کد خبر 2754579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha