٦٧٠٠ نفر از کارکنان فنی و حرفه‌ای کشور خواستار انحلال این سازمان شد

سرویس آذربایجان غربی- در کارزای آنلاین بیش از ٦ هزار و ٧٠٠ نفر از کارکنان سازمان فنی و حرفه ای کشور انحلال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انتقال کارکنان به سایر ارگانهای دولتی را خواستار شده و این کارزار همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، اخیرا در کارزاری آنلاین بیش از ۶٧۰۰ نفر از کارکنان سازمان فنی حرفه ای کشور خواستار انحلال این نهاد و پیوستن نیروها به دیگر نهادهای دولتی شدند.

این حجم قابل توجه از کارکنان اداری و مربیان در کارزار خود با عنوان رسمی «درخواست انحلال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انتقال کارکنان به سایر ارگان‌های دولتی» خطاب یه روسای قوا و نمایندگان مجلس اظهار کرده‌اند که «موریانه بی‌انگیزگی چنان به جان درخت تنومند مهارت‌آموزی کشور افتاده است که اگر فریادرسی دلسوز برای احیای قلبی و ریوی و مغزی این سازمان راهبردی دست بکار نشود این سازمان با خطر اضمحلال قریب الوقوع، دست به گریبان خواهد شد».

در متن این کارزار آنلاین که خطاب ریاست جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریاست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آمده است؛  احتراما ضمن خدا قوت مطالبی را به‌صورت اجمالی در خصوص سازمان وزین آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استحضار می‌رساند، امید است با درایت حضرتعالی و در راستای احقاق حقوق کارکنان و جلوگیری از انحراف بیشتر این سازمان دستورات لازم صادر فرمایید.

متاسفانه سازمان مهم و استراتژیک مهارت‌آموزی کشور (سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) که در توانمندسازی نیروی ماهر انسانی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، و حتی فرهنگ و هنر نقش بسیار موثری ایفا می‌کند در حال از دست رفتن است.

موریانه بی‌انگیزگی چنان به جان درخت تنومند مهارت‌آموزی کشور افتاده است که اگر فریادرسی دلسوز برای احیای قلبی و ریوی و مغزی این سازمان راهبردی دست بکار نشود این سازمان با خطر اضمحلال قریب الوقوع، دست به گریبان خواهد شد.

کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سالهای گذشته، اثبات کرده‌اند که به‌منظور تحقق اهداف سازمان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و همواره تلاش خود را جهت آموزش‌های مهارتی بدون در نظر گرفتن اختلاف حقوق و مزایای ناچیز خود با سایر ادارات دولتی به نحو احسن انجام داده‌اند. لذا پیشنهاداتی از قبیل (برقراری مجدد فوق‌العاده خاص برای کلیه کارکنان، برقراری بودجه بندی استانی، رتبه‌بندی مربیان، افزایش سقف فوق‌العاده ویژه به ۵۰ درصد، رفاهیات متناسب جهت برقراری عدالت و نزدیکی حقوق دریافتی سایر ارگانهای آموزشی) و مکاتبات با روسای سابق و فعلی سازمان و همچنین وزراء سابق و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و پیگیری مجدانه، متأسفانه تاکنون هیچگونه تغییری در راستای بهبود معیشت کارکنان و مربیان این سازمان اموزشی و مهارتی حاصل نگردیده است. که این امر موجب یاس و نومیدی و مشکلات روحی، آسیب‌های خانوادگی و سرخوردگی جامعه کارکنان سازمان گردیده است.

امروزه تلقی بدنه سازمان از وضع موجود مبنی بر این است که دیدگاه دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حکایت از غیربهره‌ور بودن سازمان دارد. مربیان، کارشناسان و کارمندان این سازمان به‌صورت فله‌ای در حال ترک سازمان و نا امید شدن از وضعیت اسفبار آن هستند.

اینجانبان به‌عنوان جمع کثیری از کارشناسان، کارکنان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جنابعالی استدعا داریم دستور فرمایید ضمن بررسی دقیق و موشکافانه بحران در این سازمان و احصاء مشکلات زیر بنایی آن در خصوص تقاضای قریب به اتفاق کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که همانا "انحلال" سازمان و فراهم کردن فضای "انتقال" نیروهای متخصص و متعهد آن به سایر بخش‌های دولتی است، اقدام موثر صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که کارکنان این سازمان جزو نیروهای متخصص و صاحب تجربه در آموزشهای مهارتی کشور می‌باشند که بدون شک در سایر بخش‌های دولتی نظیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای، وزرات صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، صنایع دولتی، و... می‌توانند علاوه بر افزایش بهره‌وری منشا خدمات شایسته باشند.

جمعی از کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

کد خبر 2754580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha