کمک های مالی آمریکا به اقلیم کردستان نفعی برای مردم عادی ندارد

سرویس جهان- نشریه واشنگتن ایگزامینر ادعا کرد کمک های چندصد میلیون دلاری آمریکا به بخش نظامی اقلیم کردستان، هیچ بهره ای برای مردم عادی این منطقه ندارد بلکه برای سرکوب آنها هزینه می شود.

به گزارش کردپرس، نشریه آمریکایی واشنگتن ایگزامینر در یادداشتی هشدار داد توافق اخیر میان اربیل و بغداد ببرای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان تفاوت محسوسی در انتقال درآمد نفت اقلیم کردستان به جیب مردم عادی ایجاد نمی کند بلکه همانند گذشته، منافع آن به جیب حاکمان این منطقه بویژه مقامات حزبی و حکومتی از حزب دموکرات کردستان عراق ریخته می شود.

این نشریه با اشاره به این که توافقات گذشته میان اربیل و بغداد بر سر نفت و گاز هیچ وقت اجرا نشده است، پیش بینی کرده است توافق اخیر نیز که با حمایت آمریکا صورت گرفته به سرنوشت توافقات قبلی دچار شود.

واشنگتن ایگزامینر نظام حاکم بر اقلیم کردستان را خودکامه، سلطه گر و عامل سرکوب مردم عادی معرفی کرده و بر این باور است احزاب حاکم تنها با پول پاشی توانسته اند پایگاهی در میان مردم داشته باشند و اگر روزی پول تمام شود، آنچه که این نشریه آن را « بهار کردی» خوانده برپا خواهد شد و مردم عادی علیه سیستم حاکمیتی کنونی به پا خواهند خواست.

در این یاداشت اشاره شده که دولت آمریکا سالانه حدود 250 میلیون دلار به صورت مستقیم و در قالب کمک های مالی به نیروهای مسلح این منطقه پرداخت می کتد اما مردم عادی سهمی از آن ندارند.

واشنگتن ایگزامینر معتقد است آمریکا از این موضوع  که سیستم حاکم بر اقلیم کردستان فاسد و ناکارآمد است، اطلاع دارد اما همچنان از آن حمایت می کند.

کد خبر 2754443