نشست چهارجانبه برای عادی سازی روابط سوریه و ترکیه به اوایل ماه آینده موکول شد

سرویس سوریه - «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق اعلام کرد که نشست چهارجانبه وزرای خارجه سوریه، ایران، روسیه و ترکیه به ماه آینده موکول شده است.

به گزارش کردپرس، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که نشست چهارجانبه وزرای خارجه سوریه، ایران، روسیه و ترکیه به ماه آینده موکول شده است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، الکساندر یفیموف در گفتگو با روزنامه «الوطن» بیان کرد که نشست چهارجانبه که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود به اوایل ماه مه موکول شده است.

یفیموف تاکید کرد که ارتباطات و رایزنی‌های بین طرفین همچنان تا رسیدن به نتایج مثبت در زمینه عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه ادامه خواهد داشت.

سفیر روسیه در سوریه همچنین گفت: «عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه راهی طولانی است و نمی توان همه مسائل مورد اختلاف را در یک یا چند دور مذاکره حل کرد.»

بر اساس نوشته روزنامه الوطن، اعلام تشکیل نشست وزرای خارجه سوریه، ایران، روسیه و ترکیه توسط الکساندر یفیموف در حالی صورت می‌گیرد که دمشق بر پایبندی طرفین به تضمین‌ها برای پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه و توقف حمایت ترکیه از شبه‌نظامیان مخالف سوری اصرار دارد و ترکیه هنوز تمایل خود را برای پایبندی به شرایط مورد نظر دمشق نشان نداده است.

کد خبر 2754380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha