۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
تله کابین آبیدر سنندج باید اجرا شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اجرای طرح تله کابین آبیدر در اولویت پروژه های عمران شهری سنندج قرار گیرد.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی در دیدار با شهردار سنندج، گفت: توجه به پیوست اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در تدوین و اجرای پروژه های عمران شهری ضروری است برای مثال اگر پارک و فضایی در شهر طراحی می شود باید توجیه پذیری اقتصادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: شهرداری ها نقش مهمی در افزایش سطح رضایتمندی اجتماعی دارند معتقدیم دولت زمانی می تواند عملکرد موفق داشته باشد که شهرداری های کلان شهرها موفق عمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری سنندج به لحاظ عملکردی در سال گذشته کارنامه قابل قبولی داشت، افزود: یکی از توفیقات قابل توجه این نهاد بروزرسانی حقوق پرسنل به عنوان مشکلی ریشه دار در این نهاد بود که می تواند الگوی موفقی برای شهرداری های سایر شهرهای استان باشد.

حبیبی ادامه داد: شهرداری سنندج به واسطه داشتن تیم مدیریتی قوی و همراهی و همدلی که در مجموعه شوراهای اسلامی شهر وجود دارد در حوزه مدیریت بحران، ستاد خدمات سفر، ستاد برفروبی و برنامه های مختلف در سال گذشته بسیار مطلوب عمل کرد و رضایتمندی خوبی را در شهروندان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی طی سال گذشته در حوزه اجرای پروژه های نیمه تمام، اقدامات فرهنگی، اجتماعی و غیره در سنندج انجام گرفته اما کافی نیست، یادآور شد: کارهای بزرگی انجام شده است، اما کارهایی بر زمین مانده زیادی داریم که امیدواریم با روند جهادی که تیم مدیریتی شهرداری در پیش گرفته شاهد اتفاقات بزرگ در مرکز استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم اجرای تله کابین آبیدر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم تاکید کرد و بیان کرد: تلکابین آبیدر باید اجرا شود این پروژه می تواند نام تیم مدیریتی فعلی شهرداری را در ادبیات توسعه شهر سنندج ماندگار کند.

احداث ۷ پارک بزرگ مقیاس در سنندج

شهردار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷ پارک بزرگ مقیاس با هدف افزایش میانگین بهره مندی از سرانه فضای سبز در شهر سنندج احداث می شود، گفت: توجه به حوزه سرمایه گذاری به عنوان یک اولویت در سال گذشته در مجموعه شهرداری مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا ۳۰ پروژه در بخش های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، گردشگری و ... تعریف شد که بخشی از آنها امسال وارد فاز اجرا خواهد شد.

سیدانور رشیدی از احداث ۷ پارک در مقیاس های بزرگ در سطح شهر با هدف افزایش میانگین بهره مندی از فضای سبز خبر داد و افزود: مقدمات کار فراهم شده و طراحی های لازم برای اجرای این پروژه ها صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم در سنوات گذشته در شهرداری سنندج عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایایی کارکنان این نهاد بود که خوشبختانه در سال گذشته با تلاشی که صورت گرفت توانستیم در زمینه بروزرسانی حقوق پرسنل و همچنین پرداخت بخش زیادی از مطالبات برزمین مانده پیمانکاران اقدامات اساسی انجام دهیم.

شهردار سنندج از همراهی و همکاری شورای ترافیک در تصویب پروژه های ارائه شده شهرداری تقدیر کرد و ادامه داد: با تصویب چندین کلان پروژه عمران شهری امسال سال عمرانی برای شهرداری سنندج خواهد بود.

رشیدی یادآور شد: این پروژه ها از جمله تعریض پل قشلاق، اجرای ۳ تقاطع غیرهمسطح و ... در کل سطح شهر توزیع شده است که اجرای آن تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات ترافیکی و روانسازی ترافیک در سطح شهر خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و نوسازی ناوگان عمومی نیز ۲۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات داخل شهرداری خریداری شده و ۲۲۲ دستگاه تاکسی در طرح نوسازی ثبت نام شده است.

شهردار سنندج به وجود ۷۳۰ دستگاه تاکسی پیکان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در راستای تعویض این تاکسی ها با رایزنی های صورت گرفته از طریق کمیته امداد امام خمینی استان به ۳۰۰ نفر از صاحبان این خودروها که دهک های اول هستند تسهیلات ۳۰۰ میلیونی پرداخت می شود.

رشیدی از رفع مشکل ۳۵ ساله امتیاز آب و برق در ترمینال شمال غرب سنندج خبر داد و افزود: این ترمینال بیش از۳۵ سال بود که یک کنتور آب و یک کنتور برق داشت که خوشبختانه توانستیم طی سال گذشته ۶۲ انشعاب برق را خریداری و به زودی انشعاب آب هم خریداری خواهد شد.

وی به توافقات شهرداری سنندج با فرماندهی انتظامی استان در حوزه تهاتر بخشی از اراضی با هدف ایجاد پارکینگ های طبقاتی و عمومی در هسته مرکزی شهر سنندج خبر داد و اظهار کرد: در این راستا با همکاری بسیار خوب و قابل تقدیر فرمانده انتظامی استان کردستان با واگذاری ۵ هزار متر ساختمان اگهی در خیابان فلسطین و ۵۰۰ متری درمانگاه قدس توافق اولیه صورت گرفته است.

کد خبر 2754253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha