گردنه تته در محور سروآباد بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه و نودشه در استان کرمانشاه بعد از حدود پنج ماه بسته بودن، امروز پنجشنبه بازگشایی شد.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی گفت: گرده تته یکی از نقاط مرتفع و برف گیر استان کردستان به شمار می رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شد و باتوجه به سخت گذر بودن آن، امکان برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می شود.

وی افزود: ارتفاع سنگین برف در این گردنه به صورت میانگین پنج متر می رسد و همین امر عملیات بازگشایی مسیر را با کندی مواجه می کند، لذا راهداران شهرستان سروآباد به صورت شبانه روزی در گردنه ژالانه برای بازگشایی و ایمن سازی منطقه مستقر می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: نیروهای راهداری مستقر در گردنه ژالانه عملیات برف روبی این گردنه را از هفته آخر اسفند سال گذشته آغاز کردند و بعد از گذشت حدود ۲۰ روز این مسیر بازگشایی و ایمن سازی شد.

حسنی ادامه داد: در مدتی که این گردنه مسدود بود رانندگان و مسافران از مسیرهای جایگزین اورامان- سلین- هجیج برای تردد استفاده می کردند که مسیر را طولانی کرده بود.

کد خبر 2754254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha