نجات محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در سال جدید

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت: در سال ۱۳۹۸ و در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان سقز، پرونده با شکایت اولیای دم در دادگستری سقز تشکیل شد.

وی افزود: پس از طی ۴ سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاش ها و پیگیری مجموعه دادگستری سقز، در نهایت خانواده محکوم علیه موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیای دم شدند.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: با آزادی این زندانی، نخستین پرونده قتل عمد در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

حجت الاسلام حسینی بر حمایت دستگاه قضایی از نهادهای صلح و سازش در استان تاکید کرد و ادامه داد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی، مشارکت های مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات البین است.

کد خبر 2754215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha