بازگشت مسمومیت ها به مدارس آذربایجان غربی در نخستین روز بازگشایی!

سرویس آذربایجان غربی- در اولین روز آغاز به کار مدارس بعد از تعطیلات عید نوروز، شنیده ها حاکی از مسمومیت تعدادی از دانش آموزان مدرسه ایی در شهر محمدیار نقده است.

به گزارش کردپرس، روند مسمومیت دانش آموزان مدارس در آذربایجان غربی برای اولین بار ١٣ اسفند سال گذشته در ارومیه رخ داد و طی آن در یکی از مدارس این شهر ۲۸ نفر از دانش آموزان و ۳ نفر از کادر مدرسه با علایم سر درد و سرگیجه به وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

این موضوع در سکوت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تایید شد.

فردای همان روز و در ١٤ اسفند، در جریان مسمومیت های مشکوک و سریالی دانش آموزان و دانشجویان در ایران، اینبار مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه از مسمومیت ۱۱ دانش‌آموز و یک کادر در هنرستان عسگری ارومیه خبر داد.

١٥ اسفند نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد اعلام کرد: تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در شهر گوگ تپه، از توابع این شهرستان بدحال شده و به بیمارستان امام خمینی مهاباد منتقل شدند.

بعد از آن هم جسته و گریخته اخباری از مسمومیت دانش آموزان در بوکان، خوی، تکاب و ... اعلام شد.

تا اینکه روز گذشته ١٤ فروردین ماه جاری و در اولین روز از فعالیت مدارس بعد از تعطیلات سال جدید بار دیگر روند مسمومیت دانش‌آموزان در آذربایجان غربی آغاز شد.

این موضوع همچنین در روزنامه شرق به نقل از یک منبع در وزارت آموزش و پرورش آمده: «در نخستین روز بازگشایی مدارس در سال جدید، دست‌کم ۵ دانش‌آموز دختر در مدرسه‌ای در شهرستان نقده  مسموم شده‌اند».

گفته می شود؛ این مسمومیت در محمدیار نقده و در مدرسه دخترانه ۲۲ بهمن واقع در استان آذربایجان غربی رخ داده است.

پیشتر؛ در همین خصوص نمایندگان مهاباد و ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بروز این اتفاقات در مدارس سراسر کشور و مسمومیت مشکوک دانش آموزان به رییس جمهور و وزرای کشور تذکر داده و خواستار در اختیار قرار دادن نتایج تحقیقات برای مردم شده بودند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اواسط اسفند پارسال هم طی دستوری به پزشکی قانونی ماموریت داده بود تا با استفاده از روشهای علمی، فنی و تخصصی میزان مسمومیت و مواد مسموم کننده مورد استفاده شناسایی و نتایج سریع اعلام شود، اما هنوز در این باره اخبار و اطلاعاتی منتشر نشده است! /.

کد خبر 2754144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha