پای مسمومیت ها به مدارس ابتدایی هم باز شد/ ٢ مورد جدید در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- موج جدید مسمومیت های سریالی مدارس در آذربایجان غربی در ٣ روز اخیر دو مدرسه ابتدایی و متوسطه دختران را هدف قرار داده و هنوز منشا این مسمومیت ها مشخص نشده و این چهارمین مورد مسمومیت بعد از بازگشایی مدارس در این استان است.

به گزارش کردپرس،  امروز دوشنبه ٢١ فروردین ماه یک مدرسه تیزهوشان مشهور به فرزانگان در شهر ارومیه هدف مسمومیت‌های سریالی قرار گرفته است.

ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شده که در آن اورژانس و تیم امدادی به این مدرسه دخترانه اعزام شده‌ و به کسانی که بر اثر این حملات گازی و شیمیایی مسموم شده‌اند، کمک رسانی می‌کنند.

تعداد مسموم شدگان مشخص نیست اما خودروهای آمبولانس بعد از حضور در محل، با تعدادی از دانش آموزان محل را ترک می‌کنند.

١٩ فروردین نیز دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی هیات امنایی شهر ارومیه مسموم شدند. شاهدان حاضر در محل گفتند: بر اثر انتشار گاز در این مدرسه تعدادی از دانش آموزان مسموم شدند که با حضور نیروهای انتظامی و فوریت های پزشکی در مدرسه حادثه در حال بررسی و پیگیری است.

از تعداد دانش آموزان مسموم شده در این رخداد هم اطلاعی در دست نیست ولی بنا به گفته شاهدان، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

همزمان با بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروزی، دو مورد دیگر مسمومیت ها در سال جاری در ١٤ فروردین در نقده و ١٦ فروردین در پیرانشهر هم گزارش شده بود.

روند سریالی مسمومیت ها در آذربایجان غربی برای اولین بار ١٣ اسفند سال گذشته در ارومیه رخ داد و طی آن در یکی از مدارس این شهر ۲۸ نفر از دانش آموزان و ۳ نفر از کادر مدرسه مسموم شدند.

فردای همان روز و در ١٤ اسفند، اینبار مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه از مسمومیت ۱۱ دانش‌آموز و یک کادر در هنرستان عسگری ارومیه خبر داد و١٥ اسفند نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد اعلام کرد: تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در شهر گوگ تپه، از توابع این شهرستان بدحال شده و به بیمارستان امام خمینی مهاباد منتقل شدند.

گفتنی است؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ١٥ اسفند سال گذشته طی دستوری به پزشکی قانونی ماموریت داده تا با استفاده از روشهای علمی، فنی و تخصصی میزان مسمومیت و مواد مسموم کننده مورد استفاده شناسایی و نتایج سریع اعلام شود.

کد خبر 2754427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha