پیام نوری المالکی به اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نوری المالکی در مصاحبه ی اختصاصی با خبرگزاری شارپرس اعلام کرد: هیچ چاره ی دیگری برای اقلیم کردستان بحز صادرات نفتش از طریق شرکت سومو وجود ندارد و گفت:« درغیر اینصورت دادگاه مارا ناگزیر به انجام این کار می‌کند.»

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون در مصاحبه‌ای خبری با شارپرس در بغداد که بزودی مشروح آن پخش خواهدشد ،به چند موضوع سیاسی و همزمان مشکلات میان اربیل و بغداد و حکم دادگاه بین‌المللی پاریس اشاره کرد.
وی هشدار داد: تنها راه‌حل برای عراق و اقلیم پایبند بودن به قانون و اجرای قانون نفت و گاز است.
در این مصاحبه مالکی اعلام کرد: کردستان هیچ راه دیگری بجز صادرات نفتش از طریق شرکت سومو ندارد، اگر خود نتوانیم این کار را انجام دهیم مطمئنا دادگاه داوری بین‌المللی پاریس ما را مجبور به انجام این کار خواهد کرد.
وی درباره دخالت آمریکا و ایران در اوضاع عراق تاکید کرد که عراق و ایران دو کشور همسایه و مالک تمامیت ارضی خود هستند ما اجازه نخواهیم داد نه آمریکا و نه ایران در امور عراق دخالت کنند و هیچوقت راضی نخواهیم شد که دولت عراق بر سرمنافع شهروندانش و تمامیت ارضی کشورش با دولتهای دیگر سازش کند .
مالکی درباره انتخابات پیش از موعد اعلام کرد: در عراق انتخابات پیش از موعد برگزار نمی‌شود و همه‌ی ما توافق کرده‌ایم که کابینه جدید، کابینه پایان دادن به بحران‌ها باشد.

کد خبر 2754131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha