با توافق بغداد و اربیل، صادرات نفت اقلیم به ترکیه تا دو روز دیگر ازسرگرفته می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان _دو مقام دولتی عراق به خبرگزاری «فرانس پرس» گفتند که اقلیم کردستان عراق ظرف 2 روز آینده صادرات نفت به ترکیه را از سر خواهد گرفت.

به گزارش کردپرس به نقل ازمیدل است نیوز: دو مقام دولتی عراق به خبرگزاری فرانسه گفتند که اقلیم کردستان عراق ظرف 2 روز آینده صادرات نفت به ترکیه را از سر خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، یک مقام در دولت عراق که نخواسته نامش فاش شود گفت که بغداد و اربیل درباره نحوه مدیریت نفت اقلیم به توافق رسیده‌اند و در پی این توافق صادرات نفت اقلیم تا دو روز آینده ازسرگرفته خواهد شد.
یک مقام در دولت ایالتی کردستان عراق نیز در تماس «فرانس پرس» این خبر را تأیید کرده است.
مقام دولتی عراق همچنین تأکید کرده که طرفین توافق کرده‌اند که فروش نفت اقلیم کردستان عراق از طریق شرکت بازاریابی و فروش نفت (سومو) وابسته به وزارت نفت عراق انجام شود.
همچنین به گفته منبع کرد، توافق شده که «یک کمیته مشترک» روند صادرات را زیر نظر داشته باشد و درآمدهای آن در «حسابی مخصوص زیر نظر دولت عراق» سپرده شود.
چنین توافقی می‌تواند به معنای پایان موقت اختلافات بغداد و اربیل درباره نفت باشد.
ترکیه روز شنبه گذشته در پی حکم اتاق بازرگانی بین‌المللی در پاریس که در نزاع بغداد و آنکارا درباره خرید نفت اقلیم کردستان عراق به نفع بغداد رأی داده بود، واردات نفت از اقلیم را متوقف کرد.
 

کد خبر 2754085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha