تلاش سه‌جانبه اربیل- بغداد- آنکارا برای یافتن مکانیسم جدید صادرات نفت

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه الکترونیکی المانیتور آمریکا، اقلیم کردستان، دولت مرکزی عراق و دولت ترکیه در حال مذاکره بر سر یافتن مکانیسم جدید برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان هستند که پس از حکم دیوان داوری بین‌المللی به نفع عراق متوقف شده بود.

به گزارش کردپرس، وبگاه خبری- تحلیلی المانیتور آمریکا از تلاش سه جانبه اقلیم کردستان، ترکیه و دولت مرکزی عراق، برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به بازارهای جهانی از طریق ترکیه خبر داد.

صادرات روزانه ۴۵۰۰۰۰ بشکه نفت خام اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه، بعد از برنده شدن شکایت بغداد از آنکارا نزد دیوان داوری بین‌المللی در پاریس متوقف شده است.

به نوشته المانیتور، به زودی مقامات ترکیه و عراق برای تعیین مکانیسم جدید در جهت ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان با هم دیدار می کنند.

عاصم جیهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق به این نشریه گفته است هیئتی عراقی به زودی برای گفتگو با مقامات ترکیه وارد این کشور خواهد شد.

او تاکید کرد که از آنجایی که هم آنکارا و هم اقلیم کردستان حکم صادره از سوی دیوان داوری بین‌المللی به نفع عراق را پذیرفته اند راه برای شروعی جدید در زمینه صادرات نفت اقلیم کردستان باز است.

او از ادامه مذاکرات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر ایجاد مکانیسم جدید صادرات نفت اقلیم کردستان تحت نظر بغداد خبر داد اما آن را دشوار توصیف کرد.

کد خبر 2754053