۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذائی غیرقابل مصرف در سنندج کشف و معدوم شد

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: طی بازرسی های صورت گرفته مقدار ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذائی در سطح این شهرستان غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

به گزارش کرد پرس، محمد شاه ویسی با بیان اینکه در طی روز گذشته بازرسین این مرکز ضمن بازدید از مراکز و اصناف مختلف در سطح شهر مقدار قابل توجهی مواد غذائی فاسد را معدوم سازی کردند، گفت: ۵۲۷ مورد بازدید از مراکز مختلف و اماکن عمومی و مساجد در سطح شهر سنندج و مراکز بین راهی به عمل آمد.

وی اظهار کرد: بر این اساس طی بازرسی های صورت گرفته مقدار ۱۸۰۰ کیلو مواد غذائی غیر قابل مصرف شناسائی و معدوم شد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج افزود: در رابطه با نظارت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز بر روند بهبود کیفیت آب شرب ۱۸۲ مورد تست کلرسنجی و ۱۵ مورد نمونه برداری میکروبیولوژیکی در اماکن مختلف به انجام رسید.

شاه ویسی به اعمال نظارت بر سلامت عرضه نان در خبازی ها اشاره کرد و ادامه داد: بر همین اساس ۴ مورد نان خبازی از نظر میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین مورد سنجش قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در راستای تکریم و صیانت از حقوق شهروندان نیز دو مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت سنندج به کاربرد تجهیزات سنجشی در اماکن مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی اشاره کرد و بیان کرد: در این رابطه در زمان یاد شده بازرسین این مرکز ۵۴۰ مورد سنجش از مواد غذائی و وسایل و تجهیزات و سطوح را در مراکز یاد شده به انجام و ثبت رساندند.  

شاه ویسی در پایان به اقدامات نظارتی بر رعایت موازین بهداشتی و اجرای کامل آن در مساجد در ماه مبارک رمضان به بازرسی از ۷ مسجد در سطح شهر سنندج خبر داد.

کد خبر 2753997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha