تحویل دو زن و سه کودک خانواده‌های داعش به هیئتی از نروژ

سرویس سوریه -مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه دو زن و سه کودک خانواده‌های داعش را به هیئتی از کشور نروژ تحویل داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه دو زن و سه کودک خانواده‌های داعش را به هیئتی به نمایندگی از کشور نروژ تحویل داد.

به نوشته وب‌سایت رسمی دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، هیئتی از نروژ به ریاست کاردار سفارت نروژ در بغداد «عرج حسام» از مناطق شمال و شرق سوریه بازدید کرد و این هیئت مورد استقبال «روبل بهو» معاون رئیس مشترک دایره روابط خارجی، «خالد ابراهیم» عضو هیئت مدیره دایره روابط خارجی و نماینده یگان‌های مدافع زنان (YPJ) قرار گرفت.

در این دیدار وضعیت سیاسی، انسانی، امنیتی و اقتصادی منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت و اعلام شد که بحران سوریه باید بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد حل و فصل شود.

در این دیدار روبل بهو اعلام کرد: «مدیریت خودگردان گفتگوهای ملی سوریه را به عنوان مبنایی برای دستیابی به صلح و راه‌حل سیاسی عادلانه در سوریه می‌پذیرد، همچنین حل بحران و حفظ وحدت سوریه را منوط به پایان دادن به تصرف مناطق سوریه توسط ترکیه می‌پندارد».

روبل بهو در این دیدار همچنین از جامعه جهانی خواست تا جنایات در سرزمین‌های تحت تصرف ترکیه و تغییرات در بافت جمعیتی این مناطق را متوقف کنند.

«عرج حسام» نیز در این دیدار از مدیریت خودگردان تشکر کرد و گفت: «نروژ از نزدیک وضعیت دشوار سیاسی و انسانی منطقه را دنبال می‌کند.»

وی همچنین تصریح کرد که کشورش به حمایت‌های بشردوستانه خود از سوریه به ویژه مناطق شمال و شرقی سوریه ادامه خواهد داد.

مدیریت خودگردان در پایان این نشست دو زن و سه کودک خانواده‌های داعش را بر اساس سندی رسمی به نمایندگان دولت نروژ تحویل داد.

کد خبر 2753950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha