محاصره نظامی 6 روستا در کردستان ترکیه

سرویس ترکیه - 6 روستا از توابع جزیر شرناخ ترکیه محاصره نظامی شدند.

به گزارش کردپرس، 6 روستا از توابع شهرستان جزیر در استان شرناخ ترکیه، به بهانه این که اخباری مبنی بر فعالیت های تروریستی شنیده شده است، محاصره شدند و آمد و شد به این روستاها تحت کنترل قرار گرفت.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، روستاهای سولاک، یشیل یورت، گورسو، چاغیل، تپه اونو و آشاغی چشمه از توابع شهرستان جزیر ده روز است که در محاصره نیروهای نظامی ترکیه قرار گرفته اند. 

یکی از اهالی منطقه که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همه مردم به خاطر محاصره نظامی و منع آمد و شد ناراحت هستند، گفت: «هیچ کس نمی تواند بعد از تاریک شدن هوا بیرون برود. از آنجایی که ماه رمضان است، مردم معمولاً بعد از افطار بیرون می روند. اما به دلیل این محاصره، هیچ کس نمی تواند بیرون برود یا منطقه را ترک کند. ما در شرایط سختی قرار داریم. در اولین حمله ها در آغاز محاصره نیروهای نظامی در و پنجره بسیاری از خانه ها را شکستند و خانواده ها را تهدید کردند. نیروهای نظامی اعلام کردند که به دستور مافوق شان مدتی در این روستاها حضور خواهند داشت. به همین دلیل است که نمی دانیم محاصره و منع آمد و شد چه زمانی برداشته می شود.»

کد خبر 2753899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha