تجمع اعتراضی ENKS مقابل مقر سازمان ملل در اربیل در محکومیت کشتار شب نوروز عفرین

سرویس سوریه - ENKS روز یکشنبه یک تجمع اعتراضی برای قربانیان جندرس که توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در آستانه عید نوروز کشته شدند در مقابل مقر سازمان ملل متحد در اقلیم کردستان برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) روز یکشنبه یک تجمع اعتراضی برای قربانیان جندرس که توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در آستانه عید نوروز کشته شدند در اقلیم کردستان عراق برگزار کرد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، تظاهرکنندگان در مقابل مقر سازمان ملل متحد در اربیل تجمع کردند و با سردادن شعارهایی خواستار پاسخگویی عاملان و پایان دادن به بی‌عدالتی علیه مردم عفرین شدند و خواستار خروج نیروهای اشغال گر از عفرین شدند.

«کاوه عزیزی» نماینده ENKS در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که آنها به نمایندگی از شورای میهنی کردهای سوریه در اقلیم کردستان عراق حضور دارند و به مقر سازمان ملل متحد در اربیل آمده‌اند تا آنچه را که در آستانه عید نوروز توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه بر سر کردهای سوریه در جندرس و عفرین آمده است و باعث کشته شدن چهار جوان شد، محکوم کنند.

عزیزی در ادامه گفت: خواسته‌های اساسی ما خروج گروه های مسلح از مناطق کردنشین سوریه، محاکمه عاملان و تشکیل پلیس محلی از مردم منطقه برای اداره امور منطقه است.

لازم به ذکر است در شب عید نوروز، شبه‌نظامیان «احرارالشرقیه» وابسته به ترکیه چهار شهروند کرد را در منطقه جندرس عفرین در حالی که در حال برگزاری جشن نوروز بودند به قتل رساندند.

کد خبر 2753882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha