سرویس ترکیه - انجمن حقوق دانان برای آزادی با صدور بیانیه ای کلید حل مسئله کُرد در ترکیه را گفتگو با اوجالان دانست و خواستار آزادی او شد.

به گزارش کردپرس، انجمن حقوق دانان برای آزادی (ÖHD) به مناسبت دومین سال بی خبری مطلق از عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) با صدور بیانیه ای خواستار آزادی اوجالان شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، وکلای ÖHD  با برگزاری مراسمی با حضوراعضای کانون وکلای آسرین، دفتر مرکزی ÖHD، مدیران ÖHD شاخه های آمد، ازمیر و اورفا، انجمن ادبیات کردی، اعضای حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، انجمن پژوهشی زبان و فرهنگ بین النهرین (MED DER) و اعضای مجمع حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با تأکید بر وضعیت بحرانی ترکیه از نظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و قرار گرفتن ترکیه در بن بست مسئله کُرد، راه حل مسالمت آمیز مسئله کُرد در ترکیه را در گرو گفتگو با اوجالان اعلام کردند.

رنگین ارگول دبیر کل ÖHD با خواندن این بیانیه اعلام کرد: اگرچه اعضای کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (CPT) بین 20 تا 29 سپتامبر 2022، از زندان فوق امنیتی جزیره امرالی بازدید به عمل آورده اند، اما تا کنون گزارش خود را منتشر نکرده اند.

او با یادآوری اینکه 2 سال است هیچ خبری از اوجالان دریافت نشده است، خواستار پایان یافتن انزوای اجباری علیه اوجالان و آزادی فیزیکی او شد.

کد خبر 2753850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha