راهپیمایی مردم در اعتراض به تداوم انزوای اجباری اوجالان در استانبول

سرویس ترکیه - کردها و طرفداران آنها، و بسیاری از اعضای احزاب کردی و نهادهای مردمی در استانبول علیه تداوم انزوای اجباری عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند.

به گزارش کردپرس، کردهای ساکن استانبول، و طرفداران حقوق کردها، روز گذشته در اعتراض به تداوم انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) در خیابان منتهی به میدان شیرین اولر راهپیمایی کردند.

به نوشته مزوپوتامیا، اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، کنگره جامعه دموکراتیک (DTK)، کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، جنبش زنان آزاد (TJA)، انجمن مادران صلح، انجمن همبستگی با خانواده های زندانیان و محکومان شاخه مرمره (MATUHAY-DER)، انجمن همبستگی با خانواده های جان باختگان آناتولی (ANYAKAYDER) و انجمن دموکراتیک علویان (DAD) و بسیاری از احزاب سیاسی و سازمان های غیر دولتی با شرکت در این راه پیمایی و تجمع، از آن حمایت کردند.

پیش از آغاز راهپیمایی همه خیابان ها و مسیرهای منتهی به میدان شیرین اولر، همچنین ساختمان استانی HDP در محله باغچه لی اولر توسط نیروهای پلیس محاصره شد. نیروهای پلیس با تنگ کردن محاصره و فشار بر گروهی که خواستار ارائه بیانیه در میدان شیرین اولر بودند، اجازه صدور بیانیه را ندادند. با این حال جمعیت حاضر در راهپیمایی با سر دادن شعار های «زنده باد مقاومت زندان ها، درود بر امرالی، بژی رئیس آپو، بی سروک زندگی ممکن نیست» و کف زدن به محاصره پلیس اعتراض کردند.

ایلکنور بیرول رئیس مشترک HDP شاخه استانبول، در سخنانی کوتاه اعلام کرد که حق آنها برای ارائه بیانیه نقض شده است. بیرول با بیان این که حق آزادی بیان و بیان اندیشه آنها نقض شده است، گفت: «این وضعیت یک وضعیت فاشیستی است. این نشان می دهد که ترکیه تا چه اندازه از هنجارهای دموکراتیک فاصله گرفته است.»

کد خبر 27510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha