۷۰ درصد محصولات کشاورزی در ۱۵ استان تولید می‌شود

سرویس کردستان - مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستیابی به اقتدار غذایی شعار اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است، گفت: ۷۰ درصد محصولات کشاورزی در ۱۵ استان کشور تولید می‌شود که حمایت و توجه ویژه به این استان‌ها امری ضروری است.

به گزارش کرد پرس، هوشنگ محمدی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت: ۷۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در ۱۵ استان تولید می‌شود که کردستان هم یکی از آنها است و بی شک با افزایش سطح اراضی آبی این استان شاهد افزایش تولید در آن طی سال‌های آینده خواهیم بود.

وی اظهار کرد: تولید کنندگان بخش کشاورزی کشور با علم به اینکه شاید از تولید خود کمترین سود را ببرند همچنان در این عرصه به تولید مشغول هستند و در رنگین کردن سفره غذایی ۸۵ میلیون ایرانی نقش اساسی دارند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی افزود: هرجایی تولید اتفاق می‌افتد دلال و واسطه‌گرانی هم حضور پیدا می‌کنند ولی امیدواریم بتوانیم با برنامه‌هایی که داریم دست دلالان را در بخش کشاورزی کوتاه و عدالت را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این بخش فراهم کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم در بخش کشاورزی تحقق اقتدار غذایی است، ادامه داد: دستیابی به اقتدار غذایی به معنای امنیت غذایی پایدار، ارز آوری برای کشور، تولید ثروت و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیون و ۵۰۰ هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی داریم که بیش از ۹۵ درصد امورات کشاورزی کشور را انجام می‌دهند، یادآور شد: در دنیا کشاورزی شهری در حال جایگزین شدن کشاورزی سنتی است یعنی کشاورزی معیشتی به سمت اقتصادی پیش می‌رود.

بخش کشاورزی محور اصلی توسعه و پیشرفت کردستان است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: بخش کشاورزی محور اصلی توسعه و پیشرفت حوزه اقتصادی استان است.

عبدالله رشیدی پور با بیان اینکه نگاه دولت آیت الله رئیسی توسعه محوری است که در کردستان این مهم از بخش کشاورزی آغاز می‌شود، گفت: کشاورزان محصولات استراتژیک را تولید می‌کنند لذا کار و فعالیت این قشر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز نگاه دولت مردمی آیت الله رییسی توسعه محوری آن هم به صورت عملیاتی است نه شعاری، اظهار کرد: بی شک این توسعه از جهاد کشاورزی آغاز می‌شود لذا این موضوع بیانگر اهمیت این بخش و توجه ویژه به آن است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: رویکرد نماینده عالی دولت در استان هم عملیاتی کردن کارها و وعده‌های داده شده است و در این راستا بعد از هر سفر شهرستانی تیمی را برای رصد درخواست‌ها و نامه‌های مردمی تشکیل می‌دهند.

رشیدی‌پور یادآور شد: همه تلاش مدیران بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کردستان است و در این راستا توجه ویژه به بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: مدیران جدید در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف باید تلاش کنند کارهای موفقیت آمیز و مثبت انجام شده را دنبال و ضعف های موجود را برطرف کنند.

میدان بیشتری به فعالیت نیروی جوان در بخش کشاورزی می‌دهیم

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه 5 محور اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اقتدار غذایی هم سرلوحه برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است، بیان کرد: کشت قراردادی، قیمت گذاری محصولات کشاورزی، امنیت غذایی، سند دار کردن اراضی کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی از مهمترین برنامه های این سازمان است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه هر جا از توان و نظرات تشکل‌ها و تولیدکنندگان استفاده شده بازخورد و نتیجه موثری داشته است، گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به نیروهای جوان میدان فعالیت بیشتری داده و از توان و تخصص آنها بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به این نکته که وظایف و تکالیف سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت سنگینی است، اظهار کرد: تمامی امورات مربوط به تولید، توزیع و رصد و پایش محصولات از وظایف جهاد کشاورزی است که خود همت دو چندان را می طلبد.

کد خبر 27395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha