عضو ارشد حزب دمکرات: بازگشت ما به مناطق مورد مناقشه، به تشکیل دولت جدیدبستگی دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول اطلاع رسانی حزب دمکرات کردستان در دیالی اجرای توافقنامه ها در زمینه بازگشت این حزب به مناطق مورد مناقشه را به تشکیل دولت آتی عراق مرتبط دانست و ادعاها درباره وجود اختلاف بین این حزب با اتحادیه میهنی درباره بازگشت سیاسی و امنیتی کردها به مناطق مذکور در آینده را تکذیب کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "شیرکو توفیق" در این باره گفت: حزب دمکرات امیدوار است که دولت آتی تشکیل شود تا خواسته های مشروع آن در زمینه فعالیت مجدد دفاتر سیاسی و همچنین واگذاری مجدد اختیارات و پست های امنیتی و اداری مانند دوره قبل از حوادث اکتبر 2017 اجرا شود.

شیرکو توفیق افزود: دلیل تأخیر در بازگشت حزب دمکرات کردستان و واگذاری مجدد مناصب و اختیارات اداری و امنیتی به کردها در مناطق مورد مناقشه، اختلافات با دولت مرکزی و برخی جریانات سیاسی است و هیچ گونه اختلافی درباره این خواسته ها، در تعامل با اتحادیه میهنی یا سایر احزاب کرد، وجود ندارد.

این مسئول حزب دمکرات، تأثیر یا انعکاس منفی بحران بر سر انتخاب رئیس جمهور در روابط بین اتحادیه میهنی و حزب متبوعش بر اصول سیاسی کردها را تکذیب و تأکید کرد: درباره بحران بر سر ریاست جمهوری عراق، گفتگوهای مثبتی بین دو حزب اصلی اقلیم کردستان با هدف دستیابی به تفاهمات و راه حلی که منافع عمومی همگان را تضمین کند در جریان است.

عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: از جمله مهم ترین مسائلی که باید در مناطق مورد مناقشه اجرا شود بازگرداندن پست ها و اختیارات امنیتی و اداری به کردها مانند شرایط قبل از اکتبر 2017 و بازگشت فعال نیروهای پیشمرگ به این مناطق، اجرای اصل 140 قانون اساسی عراق و تخصیص بودجه عادلانه به اقلیم کردستان است.

شیرکو توفیق تأکید کرد: کردها خواستار تعدیل و همسان سازی حقوق نیروهای پیشمرگ با حقوق نیروهای وزارت دفاع عراق هستند. به طوری که بین حقوق یک سرباز وزارت دفاع حداقل یک میلیون و چهارصد هزار دینار است. این در حالی است که حقوق نیروهای پیشمرگ فقط 500 هزار دینار است.

کد خبر 27249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha