کردستان باید در کنار کشاورزی و گردشگری به قطب صنعتی تبدیل شود

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: باید کردستان را در کنار قطب کشاورزی و گردشگری به یک استان صنعتی تبدیل کنیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم افتتاح مجتمع فولادی بیجار گروس، گفت: در این چند وقت واحدهای تولیدی خوبی در استان در حوزه‌های مختلف افتتاح شده است لذا طرح توسعه طرح‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: باید شرایط تولید را در استان با به پای کار آوردن مدیران استانی به وجود بیاوریم و کردستان را در کنار قطب کشاورزی و گردشگری به یک استان صنعتی تبدیل کنیم.

استاندار کردستان به شعار سال جاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم در پایان سال، مانع‌زدایی‌ها به پایان نرسد و پشتیبانی‌ها از تولید ادامه داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع فولاد بیجار گروس بیان کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، اشتغال‌زایی در منطقه و محرومیت‌زدایی از جمله عوامل مهم احداث این مجتمع است.

علی یاری با اشاره به اینکه این طرح با 130 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده است، ادامه داد: این پروژه در مساحتی بالغ بر 7هکتار کنستانتره آهن و آهن مگنتتی را تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به طور مستقیم برای 100 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 300نفر اشتغال‌زایی داشته است، یادآور شد: مجتمع فولاد بیجار گروس ظرفیت اسمی تولید سالانه یکصدهزار تن را دارد.

کد خبر 27202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha