سرنوشت 2800 زن و کودک ایزدی همچنان نامعلوم است

سرویس جهان- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد همچنان بیش از 2800 زن و کودک ایزدی که توسط داعش به اسارت گرفته اند هیچ خبری در دست نیست.

به گزارش کردپرس، گروه تروریستی داعش در حمله 2014 خود به منطقه ایزدی نشین شنگال عراق، ضمن کشتن هزاران تن از مردان ایزدی، چند هزار زن و دختر ایزدی را به عنوان برده به اسارت گرفت و در بازارهای برده در قلمرو خود در عراق و سوریه به خرید و فروش گذاشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش جدید خود، به نقل از مسئولان خانه های امن ایزدی نوشت: همچنان بیش از 2800 زن و کودک ایزدی که توسط داعش به اسارت گرفته شدند، ناپدید هستند و خبری از وضعیت آنها در دست نیست.

این خبرگزاری با اشاره به این که جامعه ایزدیان در عراق در برابر بازگشت زنان ایزدی به همراه فرزندانی که پدران آنها داعشی بوده اند، مقاومت می کند نوشت: این زنان پناهگاهی ندارند و از سر ناچاری در خانه های امنی که توسط برخی ایزدیها ایجاد شده به سر می برند.

فاروق اوزو، رئیس خانه ایزدیان در شمال شرق سوریه به این خبرگزاری گفته است برخی از زنان و دختران ایزدی که مورد تجاوز جنگجویان داعشی قرار گرفته اند، از بیم جان جرئت بازگشت به میان جامعه ایزدیان را ندارند.

او تایید کرده است زنان ایزدی تنها در صورتی که کودکان خود را رها کنند، می توانند به میان جامعه ایزدیان باز گردند.

او درباره سرنوشت زنان ایزدی که هنوز به عراق باز نگشته اند، گفت: برخی از آنها در کمپ الهول هستند، برخی در رقه و دیرالزور به سر می برند و برخی هم در ترکیه زندگی می کنند.

کد خبر 27176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha