75 درصد تولیدات  کشاورزی کردستان در بخش زراعت است

سرویس کردستان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 75 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان کردستان در بخش زراعت است و به نحوی حوزه تولیدات دامی هم به این بخش وابسته است.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری در جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای کردستان با بیان اینکه سرمای شدید بیش از 25 درجه در استان ممکن است خسارت هایی به بخش زراعت استان وارد کرده باشد، گفت: کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: برآورد خسارت خشکسالی مزارع بیمه شده سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان بوده که تنها 3 میلیارد و 800 میلیون آن هنوز به حساب کشاورزان واریز نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: نزدیک به 430 هزار هکتار از 481 هزار هکتار طرح جهش تولید در استان اجرایی شده و تا اکنون 59 درصد این اراضی در سطح استان بیمه شده است.

سپری با تاکید بر اینکه پایداری تولید در طرح جهش تولید محقق خواهد شد، ادامه داد: بهره گیری از کشاورزی حفاظتی در کنار مصرف صحیح سموم و مبارزه با آفات و علفهای هرز تاثیر مستقیمی در افزایش تولید دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مرحله داشت محصولات زراعی کردستان، یادآور شد: باید با تمام توان و به محض فراهم شدن شرایط آب و هوایی مبارزه با آفات احتمالی در دستور کار قرار گرفته و به جد تغذیه مزارع به ویژه مزارع گندم دیم استان عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اشاره ای هم به پرداخت تسهیلات 4 درصدی خرید ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید کرد و بیان کرد: پرداخت این تسهلات در استان آغاز شده است و بر اساس پیشبینی های اولیه 999 دستگاه ادوات برای کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

سپری گفت: 90 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی با بازپزداخت 5 ساله در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت و با تمام توان در راستای جذب این تسهیلات تا پایان سال اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: بانک عامل با اولویت اقدام به پرداخت این تسهلات خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال مالی کل این تسهیلات در استان جذب شود.

کد خبر 27142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha