توسعه بوم‌گردی وضعیت اقتصادی روستانشینان را متحول می کند

سرویس کردستان - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: شکوفایی اقتصاد روستاها با توسعه و رونق بوم‌گردی امکانپذیر است.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان در مراسم افتتاح یک واحد بوم‌گردی در روستای بلبر از توابع شهر سروآباد با اشاره به‌ ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای کردستان، گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت گردشگری است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

وی اظهار کرد: به دلیل وجود روستاهای زیاد در کردستان با معماری تاریخی، فرهنگی و طبیعت خاص، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان افزود: مجموعه اقامتی روستای بلبر با ۶۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه پلکانی، هفت اتاق و ۲ سالن پذیرایی ساخته شده و ظرفیت اسکان ۴۰ مسافر را در یک شب دارد.

گویلیان ادامه داد: این واحد با ۱۳ میلیارد ریال هزینه که ۱۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی بوده، احداث شده است و برای چهار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در حفظ فرهنگ غنی، میراث فرهنگی منطقه و توسعه گردشگری نقش موثری ایفا کند و امیدواریم استقبال بیشتری برای راه اندازی اقامتگاه های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان داشته باشیم.

کد خبر 27037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha