روزنامه حامی حکومت HDP را به تحریک مردم برای شورش متهم  کرد

سرویس ترکیه - روزنامه ینی شفق وابسته به حکومت ترکیه HDP را به تحریک مردم استان های کردنشین برای شورش علیه حکومت ترکیه متهم کرد.

به گزارش کردپرس، روزنامه ینی شفق، نزدیک به حکومت ترکیه، با اشاره به راهپیمایی های روزهای گذشته در شهرهای مختلف کردستان ترکیه، ادعا کرد که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از مردم خواسته است تا به بهانه گرانی قیمت برق شورش کنند.

روزنامه ینی شفق که گفته می شود متعلق به خانواده برات آلبایراک داماد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است، با اذعان به افزایش قیمت برق در ترکیه، نوشت: «HDP از همه سازمان ها و نهادهای مختلف دعوت کرده است تا به بهانه افزایش قیمت برق به خیابان ها بریزند.» ینی شفق حتی مدعی شد که این دعوت به شورش با اطلاعیه های کتبی بوده است.

در واکنش به ادعاهای امروز این روزنامه، ابرو گونای سخنگوی HDP اعلام کرد: «جرم انگاری کردن اعتراض افرادی که به دلیل فقر، گرسنگی و ستمی که بر آنها روا داشته اید، به خیابان ها ریخته اند، کاری غیر قانونی است. موضع ما روشن و صریح است. ما با کارگران، زحمتکشان و کسانی که به دنبال حقوق خود هستند، و از حق دموکراتیک خود برای اعتراض به افزایش قیمت ها استفاده می کنند، اعلام همبستگی می کنیم.»

لازم به ذکر است روز گذشته مردم شهرهای مختلف کردستان ترکیه از جمله ماردین، اورفا، دیاربکر، آگری، و یوکسک اُوا در اعتراض به افزایش شدید قیمت برق به خیابان ها ریخته و خواستار استعفای حکومت شدند.

کد خبر 27006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha