درخواست مظلوم کوبانی از آمریکا و اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه از آمریکا خواست تعداد نیروهای خود را در شمال شرق سوریه افزایش دهد. او همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه های مرزی میان اقلیم کردستان عراق و شمال شرق سوریه شد.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، تعداد کنونی نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را ناکافی دانست.

فرمانده نیروهای کرد عرب سوریه تاکید کرد بعد از حمله اخیر داعش به زندان تحت کنترل کردها در حسکه، حضور ۷۰۰ نفر از نیروهای آمریکا در این منطقه دیگر کافی نیست. کوبانی تاکید کرد 《ما به نیروهای آمریکایی بیشتری نیاز داریم》.

مظلوم کوبانی تعداد نیروهای کرد-عرب سوریه را بین ۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تن برآورد کرد و گفت که ۱۳ هزار تن از اعضای نیروهای تحت امرش از سال ۲۰۱۴ تاکنون در جنگ با داعش جان خود را از دست داده‌اند و در نبرد اخیر با این گروه تروریستی در حمله به زندان حسکه ۴۳ تن از آنها جان باختند.

مظلوم کوبانی ترکیه راه عامل بستن گذرگاه های مرزی میان اقلیم کردستان عراق و کردستان سوریه دانست و گفت: ترکیه اقلیم کردستان را برای بستن این گذرگاه ها تحت فشار قرار داده است.

کوبانی ضمن درخواست برای بازگشایی گذرگاه های مرزی میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه گفت: ما هر دو کرد هستیم و باید به هم کمک کنیم اما آن ها منافع مشترکی با ترکیه دارند.

کد خبر 26991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha