افزایش 50 برابری ضریب نفوذ خدمات مخابرات در روستاهای کردستان

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های حوزه مخابرات در ۱۰۰ روستای دیگر استان، ضریب نفوذ خدمات مخابرات ۲۵ تا ۵۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات کردستان که به صورت همزمان با سراسر کشور انجام شد، گفت: در کردستان ۳۸۳ پروژه مخابراتی با ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توسعه تلفن ثابت ADSL و ایجاد مراکز جدید روستایی توسعه FTH و افزایش پهنای باند و غیره افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با توجه به نیاز استان به ویژه در نقاط روستایی سرمایه‌گذاری شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ضریب نفوذ مخابرات با بهره‌برداری از این طرح‌ها در ۱۰۰ روستای استان، ۲۵ تا ۵۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.

افتتاح ۳۸۰ پروژه مخابراتی در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: به مناسبت دهه فجر در قالب ۷ طرح کلی، ۳۸۰ پروژه مخابراتی با اعتبار یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

آزاد حکمت افزود: برخی از این پروژه‌ها در حوزه توسعه سوییچ تلفن ثابت است که میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بخش ۳۹ میلیارد ریال است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح پروژه‌های مربوط به حذف کابل‌های اقماری در مناطق روستایی را ۸۷ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های مربوط به افزایش پهنای باند ۵۷ میلیارد ریال است.

حکمت گفت: برای اجرای طرح‌های مربوط به فیبرنوری ۴۴ میلیارد ریال و احداث و بهره‌برداری از سایت‌های جدید تلفن همراه در دهه فجر امسال هم ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی برای بهره برداری از طرح‌های انتقال شبکه‌های مخابراتی با ۳۱۹ میلیارد ریال در دیگر بخش‌ها، اظهار کرد: در مجموع طی یکسال اخیر بیش از ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

گفتنی است امروز به صورت همزمان از یک هزار و ۲۴۰ میلیارد پروژه شامل ۹۰ پروژه توسعه سویچ ADSL و VDSL در تمام شهرستان‌های استان، ۸۹ پروژه حذف کابل انباری اقماری، تعویق سویچ قدیمی و ایجاد مرکز جدید، ۴ پروژه افزیش پهنای باند، ۱۳پروژه اجرای فیبر دسترسی و توسعه شبکه در شهرهای سنندج، بانه، دیوادره، سقز، دهگلان و کامیاران، ۱۵ پروژه احداث سایت جدید BTS در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان قروه بیجار و ۲۸ پروژه ارتقای تکنولوزی 3G و 4G و ۱۷۷ پروژه توسعه شبکه انتقال و ارتقای مراکز شهری و روستایی به صورت همزمان در استان بهره برداری شد.

کد خبر 26972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha