واکنش عثمان کاوالا به آغاز روند مجازات ترکیه توسط شورای اروپا

سرویس ترکیه - عثمان کاوالا در واکنش به آغاز روند مجازات ترکیه از سوی کمیته وزرای شورای اروپا، ابراز امیدواری کرد که تصمیمات دادگاه حقوق بشر منجر به بهبود وضعیت حقوق بشر در ترکیه شود.

به گزارش کردپرس، در پی آغاز روند مجازات ترکیه از سوی کمیته وزرای شورای اروپا، به دلیل تمرد از آزادی عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر، کاوالا ابراز امیدواری کرد که تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) بتواند به رعایت هنجارهای بین المللی حقوق بشر در ترکیه منجر شود.

به نوشته گازته قارینچا، عثمان کاوالا در واکنش به آغاز روند مجازات ترکیه به دلیل سرپیچی از تصمیات ECHR اعلام کرد: «پس از تصمیم ECHR مبنی بر آزادی فوری من، و تبرئه من از اتهامات پرونده پارک گزی، من یک روند قضائی بی طرفانه را برای بررسی تداوم بازداشت خود مهم می دانم. امیدوارم که ارزیابی های ECHR به حمایت از هنجارهای حقوقی در کشور ما کمک کند.»

لازم به ذکر است روز گذشته کمیته وزیران شورای اروپا، به دلیل سرپیچی ترکیه از تصمیم ECHR برای آزادی کاوالا، پرونده ترکیه را به ECHR ارجاع داد تا درباره روند مجازات ترکیه و آغاز تحریم های احتمالی جدید تصمیم گیری شود.

کد خبر 26752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha