17 طرح هادی همزمان با دهه فجر در کردستان بهره‌برداری می‌شود

سرویس کردستان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: در گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۷ طرح هادی با اعتبار ۱۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روستاهای استان به بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش کرد پرس، رضا قادری در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد 4 طرح در سنندج اجرا می شود و کامیاران، قروه، بیجار، دیواندره و دهگلان هرکدام ۲ طرح و بقیه شهرستان‌های استان نیز هر کدام یک طرح سهم دارند.

وی با بیان اینکه یکی از تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) تاسیس نهادهای انقلابی در بدو انقلاب بود که بنیاد مسکن از جمله آن‌ها است و خدمات مناسبی در کشور داشته است، افزود: تهیه و اجرای طرح‌های هادی از جمله وظایف بنیاد مسکن برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به عنوان سند توسعه روستایی است که برای یک‌ هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه و تا کنون در ۵۶۲ روستا اجرا شده است که در ۴۰۰ روستا بیش از ۲ فاز این طرح به اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اعتبار امسال اجرای طرح هادی در استان را یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌های بنیاد مسکن برای عمران روستایی، مقاوم سازی واحدهای مسکونی است که تاکنون ۴۱ درصد از ۱۱۹ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده و در دهه فجر امسال ۴۸ هزار و ششصد و پنجاه و ششمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده در استان بهره برداری می شود.

قادری ادامه داد: بیش از ۸۷ و ۲۶۶ جلد سند مالکیت روستایی هم در استان صادر شده که ۶ هزار و ۶۶ جلد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار بوده و سهمیه امسال استان هم ۲ هزار و ۵۰۰ جلد است.

وی یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن هم تا کنون از سه هزار و ۲۶۲ نفری که واریز وجه کرده‌اند برای هزار و ۳۹۵ نفر زمین تامین شده و یک هزار و ۳۸۹ نفر برای تهیه پروانه به شهرداری معرفی و ۳۹۱ جلد پروانه صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: ۵۶۰ نفر هم در این زمینه به بانک معرفی، ۱۵۰ نفر عقد قرارداد کرده، ۱۲ واحد تکمیل و ۴۰۱ واحد نیز شروع به کار کرده است.

کد خبر 26427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha