تنش آبی در ٣٧٩ روستای آذربایجان غربی رفع می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: مشکل تنش آبی در ۳۷۹ روستای استان با اختصاص ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی برطرف شود.

به گزارش کردپرس، به نقل از آبفای استان؛ لطیف خوش سیرت در این باره افزود: ده‌ها طرح تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای استان همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می شود که با بهره برداری از این پروژه‌ها ۳۵۸ هزار و ۳۸۳ نفر از مزایای آنها بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهارکرد: برای اجرا و آماده بهره‌برداری شدن این پروژه‌ها یکهزار و ۴۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و ملی استانی شده هزینه شده است.

او ادامه داد: برای رفع مشکل تنش آبی در روستاهای استان ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان اختصاص داده شده که با این میزان اعتبار در طول ۳۰ ماه مشکل تنش آبی ۳۷۹ روستا در استان برطرف شود.

خوش سیرت، بیان کرد: رفع کمبود آب شرب شهرهای پیرانشهر، رفع کمبود آب شرب منطقه استقلال شهر مهاباد، رفع کمبود آب شرب شهر بوکان و تامین فشار و کمبود آب شرب زمین های توحید، تامین آب شرب مسکن مهر طرزیلو و خطوط رفت و برگشت مخزن عباس آباد در شهر ارومیه را از جمله پروژه های آماده بهره‌برداری در شهرهای استان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی توجه به مناطق روستایی و اجرای طرح های محرومیت زدایی را از برنامه های مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: در این راستا پروژه های تامین آب آشامیدنی روستاهای بریسو در شهرستان سردشت، روستاهای عزت آباد، کورابلاغ و دانابلاغ شهرستان شوط، روستاهای ملحم و ینگجه شهرستان سلماس، طرح تامین آب به منطقه پلدشت و مجتمع ٧ روستایی نازک علیا و تامین آب آشامیدنی روستاهای باراجوق،صالح آباد، مجتمع صالح آباد ارومیه و روستاهای ذمه، الک آباد و حیدرآباد شهرستان اشنویه اجرا و همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

کد خبر 26441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha